• Languages:
Jak dojechać?

Informacje branżowe

  • Home
  • Informacje branżowe
Czytaj więcej

Bazary i targowiska, zarówno stałe jak i sezonowe, to trwały element polskiego rynku sprzedaży detalicznej. Stałych jest ponad dwa tysiące, a sezonowych ponad sześć tysięcy. Najwięcej targowisk stałych, bo blisko trzysta, funkcjonuje w województwie mazowieckim. Na ich terenie znajduje się ponad 8,5 tys. stałych punktów sprzedaży.   Targowiska są przeważnie małe lub średniej wielkości. Stopniowo […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Polska ma najtańszą żywność spośród wszystkich krajów należących do Unii Europejskiej. Jeśli średni poziom cen żywności dla obszaru UE przyjąć za 100 – to wskaźnik dla Polski wynosi tylko 63. Z kolei najdroższa żywność jest w Danii, gdzie wskaźnik cen wynosi 145 oraz Szwecja – ze wskaźnikiem 124.   W czołówce państw drogich znajdują się […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Od początku roku 2017 producenci artykułów rolno-spożywczych zyskali możliwość oznaczania swoich towarów nowym znakiem graficznym – „Produkt Polski”, który informuje o polskim pochodzeniu produktu.

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Według analiz firmy badawczej IRI Worldwide, w Europie Zachodniej w 2015 roku nastąpił – choć niewielki, to jednak wiele mówiący – spadek udziału marek własnych w sprzedaży artykułów spożywczych i chemii gospodarczej, po latach stałych wzrostów. Wartościowo marki własne stanowią tam 38,3 proc. sprzedaży (spadek o 0,6 proc.), natomiast ilościowo 47,4 proc. (spadek o 0,5 proc). Konsumenci wracają do produktów premium oraz do marek producentów.

Czytaj więcej
Czytaj więcej

  Od rolników będą mogli kupować żywość nie tylko konsumenci indywidualni, ale także placówki zbiorowego żywienia – w tym restauracje i stołówki szkolne. Produkty spożywcze od rolników będą mogły nabywać również sklepy i przedsiębiorcy prowadzący agroturystykę. Żywność tę będzie można oferować także na targach, festynach i kiermaszach. Nowe przepisy mają ułatwić sprzedaż żywności wytworzonej we […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Przed kilku laty skończyła się w krajowym handlu dominacja hipermarketów. Obecnie już rysuje się perspektywa, że w niedalekiej przyszłości załamanie sprzedaży nastąpi także w sklepach dyskontowych.

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Ustawa o podatku od sprzedaży detalicznej, przyjęta przez parlament, zakłada wprowadzenie dwóch stawek podatku od handlu – 0,8 proc. od przychodu między 17 mln zł a 170 mln zł miesięcznie i 1,4 proc. od przychodu powyżej 170 mln zł miesięcznie. Kwota wolna od podatku w skali roku będzie więc wynosić 204 mln zł. Oznacza to, że zdecydowana większość sklepów w ogóle nie będzie tego podatku płaciła.

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Stworzony zostanie znak „Produkt Polski”, który umożliwi znakowanie wszystkich produktów wytwarzanych z polskich składników i na terenie Polski. Nowe logo zastąpi siedem oznaczeń używanych obecnie. Uprawnieni do niego będą decydowali sami, czy zechcą go używać.

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Sprzedaż żywności i napojów bezalkoholowych w Polsce stanowiła 23,2 proc. wartości sprzedaży detalicznej wszystkich towarów ogółem – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego za rok 2015. W liczbach bezwzględnych wynosiła ona ponad 157 mld zł – czyli ponad 4 tys. zł rocznie na 1 mieszkańca.

Czytaj więcej

Copyright © Praska Giełda Spożywcza 2016. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kropka Pod i