fbpx
  • Languages:
Jak dojechać?

Informacje branżowe

  • Home
  • Informacje branżowe
Czytaj więcej

Dane Głównego Urzędu Statystycznego pokazują, że spożycie mięsa w naszym kraju wzrosło w 2022 roku do 73,4 kg (+ 4,1 proc.) na osobę względem roku 2021, kiedy wynosiło 70,5 kg. Wzrost ten nastąpił mimo podniesienia cen tego produktu powyżej średniej inflacji. Polska jest na trzecim miejscu w UE pod względem najwyższego spożycia mięsa. Nie jest […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

W Polsce średnie roczne spożycie ryb i owoców morza wynosi 12–13 kilogramów na osobę. To blisko dwukrotnie mniej niż średnia dla tych produktów w Unii Europejskiej, która wynosi około 23 kilogramy na głowę. Najwyższy poziom spożycia ryb i owoców morza w Europie notuje się w Portugalii (ponad 80 kg na mieszkańca), która jest jednocześnie pierwsza […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Pomimo inflacji i wzrostu cen Polacy chętnie kupują słodycze z udziałem kakao, przeznaczając na nie około 190 złotych na osobę w ciągu roku – jak wynika z raportu „Światowy i polski rynek czekolady”, przygotowanego przez firmę Nielsen. Największym powodzeniem cieszyły się w ubiegłym roku tabliczki czekolady (28,2 proc. rynku) oraz praliny (27,2 proc. rynku). Kolejne […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Z danych opublikowanych w Małym Roczniku Statystycznym Polski na 2023 rok – pod koniec grudnia 2021 roku funkcjonowały w naszym kraju 331 002 sklepy, w porównaniu do 319 936 miejsc sprzedaży rok wcześniej. Statystycznie liczba osób przypadających na jeden sklep w 2021 roku wynosiła 115. Blisko 88 proc. spośród tych sklepów – czyli 290 850 to małe placówki o […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej
17 sie
2023

Polacy darzą bazary i targowiska dużym sentymentem. Te miejsca sprzedaży cieszą się sporą popularnością. Kupuje tam zdecydowana większość, bo niemal 9 na 10 Polaków – wynika z badania „Polacy na bazarach”, wykonanego dla BIG InfoMonitor na reprezentatywnej próbie 1085 dorosłych. Raz w tygodniu bazary odwiedza blisko jedna czwarta badanych. Około 16 proc. ankietowanych robi zakupy na […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Według badania przeprowadzonego na zlecenie Polskiej Izby Żywności Ekologicznej – produkty ekologiczne, w podziale na płeć, kupują przede wszystkim kobiety. Stanowią one 83 proc. klientów tej żywności. W podziale na kategorie wiekowe, nabywcami tej żywności są przede wszystkim osoby młode, między 25 a 34 rokiem życia. Blisko 43 proc. z nich robi zakupy produktów eko […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Według danych Eurostatu za rok 2022, poziom wydatków gospodarstw domowych na produkty spożywcze znacznie się różnił w poszczególnych krajach Unii Europejskiej. Najwyższe ceny były średnio w Irlandii, a najniższe w Rumunii. Na tle państw europejskich Polska w ubiegłym roku należała do grupy trzech państw, w których wartość koszyka z produktami spożywczymi była mimo wysokiej inflacji […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Ponad 75 proc. Polaków nie odczuwa realnego spadku inflacji. Jej spadek odczuwa zaledwie około 15 proc. ludności – wynika z badania UCE RESEARCH i SYNO Poland dla dziennika „Rzeczpospolita” na ponadtysięcznej próbie dorosłych Polaków. W gronie osób nie odczuwających spadku inflacji największy odsetek stanowią seniorzy, a po nich osoby w wieku średnim. Z kolei wśród […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Firma Magik Trade działa na Praskiej Giełdzie Spożywczej od 2017 roku. Na powierzchni 90 metrów kwadratowych sprzedaje znane marki kawy i herbaty oraz brandowe słodycze. Firma funkcjonuje w bliskiej współpracy z hurtownią Polkond Bis w zakresie pozyskania asortymentu i jego dystrybucji. W odróżnieniu od Polkondu skupionego na sprzedaży hurtowej, Magik Trade obsługuje sprzedaż detaliczną takich […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Na Praskiej Giełdzie Spożywczej hurtownia Zbigniewa Gogłozy, którą prowadzi wespół z małżonką, funkcjonuje od 1992 roku. Obecnie, na powierzchni 120 m2 firma sprzedaje słodycze i ciastka, oferując klientom od półtora do dwóch tysięcy pozycji asortymentu. Klientami hurtowni Zbyszko są w głównej mierze właściciele polskich tradycyjnych sklepów, również tych znajdujących się na bazarach, a także firmy […]

Czytaj więcej

Polityka prywatności

Copyright © Praska Giełda Spożywcza 2016. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kropka Pod i