• Languages:
Jak dojechać?

Informacje branżowe

  • Home
  • Informacje branżowe
Czytaj więcej

  Obserwujemy coraz większy wpływ technologii cyfrowych na decyzje zakupowe Polaków – także w trakcie zakupów w sklepach stacjonarnych. Obecnie trudno w tym aspekcie postawić wyraźną granicę oddzielającą świat cyfrowy od realnego – wynika z raportu firmy doradczej Deloitte. Zdaniem autorów raportu klienci wykorzystują urządzenia elektroniczne przy blisko dwóch na trzy wizyty w sklepie. Jest […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zbadał strukturę cen wybranych partii produktów w sklepach pięciu największych działających w Polsce zagranicznych sieci handlowych. Wyniki w dużej mierze potwierdzają to, o czym od dawna mówią producenci – że ich zarobek jest niewielki w porównaniu do wysokości cen ich produktów na półkach sklepowych. Jednym z impulsów do tego badania […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Parlament Europejski poparł przepisy zakazujące sprzedaży produktów o podwójnej jakości. Produkty sprzedawane pod tą samą marką i w takim samym opakowaniu powinny mieć jednakowy skład – taka zasada ma obowiązywać w Unii Europejskiej. Przepisy powstały, bo wiele krajów Europy Środkowej i Wschodniej wskazywało, że na ich terenie sprzedawana jest żywność gorszej jakości niż w zachodniej części […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

   Próba oceny ograniczeń handlu w niedziele, w celu utrzymania na obecnym poziomie udziału w handlu małych sklepów, jest przedwczesna ze względu na zbyt krótki czas obowiązywania nowych przepisów – twierdzi w swoim raporcie Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii. Mimo to, raport przedstawia wiele interesujących danych o wpływie ograniczenia handlu na kondycję tradycyjnego handlu detalicznego. Wskazano […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Polacy cenią sobie wygodę zakupów online. Według raportu „E-commerce w Polsce”, odsetek kupujących w Internecie wynosi już 56 proc. Sprzedaż rośnie dynamicznie, a sklepów internetowych przybywa. Według raportu firmy Trusted Shops najgorętszym okresem w branży e-commerce w Polsce pozostaje czas poprzedzający święta Bożego Narodzenia. Najbardziej dochodowe dni w zeszłym roku przypadały dokładnie między 9 a […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

  Wydatki na żywność w roku 2018 stanowiły – według unijnego biura statystycznego – 16,3 proc. całkowitego koszyka konsumpcji towarów i usług przeciętnego Polaka. Tym samym udział żywności spadł w Polsce do najniższego poziomu w historii!   Na żywność przeznaczamy z roku na rok coraz mniejszą część domowych budżetów, ale wciąż jeszcze nieco więcej niż […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

 PKO BP – którego kartami debetowymi lub kredytowymi dokonywana jest na terenie Polski co czwarta transakcja bezgotówkowa – zbadał na ich podstawie skutki ograniczenia handlu w niedziele w okresie od marca 2018 r. do stycznia 2019 r., czyli niespełna roku jego obowiązywania. Dane z kart pokazują, jak sprzedaż detaliczna rozkłada się na poszczególne dni tygodnia. […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

  Rząd zaproponuje ustawę, która „w sposób obligatoryjny i realny” obniży możliwość sprzedaży przez sieci wielkopowierzchniowe produktów pod ich własną marką. Premier Mateusz Morawiecki stwierdził, że obecna sytuacja utrudnia osiągnięcie przyzwoitej marży przez polskich producentów. Mają też powstać przepisy służące promocji polskich marek. Zdaniem premiera, polskie rolnictwo musi być wygranym w handlu detalicznym i hurtowym. Według […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Blisko 40% mieszkańców Polski deklaruje, że przynajmniej raz w tygodniu kupuje zdrową żywość – wynika z badań przeprowadzonych przez agencję badawczą MANDS na zlecenie firmy De Heus. Jako miejsca, w których najchętniej dokonują zakupów, respondenci wskazali sklepy specjalistyczne mięsne, warzywniaki oraz zakupy bezpośrednio od rolników.   Zdrowa żywność to krótka lista składników Respondenci, którzy wzięli […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

„Mniej znaczy więcej” (less is more) oraz „świadomość” (consciousism) to dwa interesujące kierunki pośród innych globalnych trendów konsumenckich na 2019 rok, zaprezentowane przez badającą światowe rynki firmę Euromonitor International. „Mniej znaczy więcej” (less is more) – oznacza odrzucenie przez konsumentów produkcji masowej. Wyraża się to poszukiwaniem zarówno lokalnego czy ekologicznego jedzenia, jak i np. ekologicznych […]

Czytaj więcej

Polityka prywatności

Copyright © Praska Giełda Spożywcza 2016. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kropka Pod i