• Languages:
Jak dojechać?

Informacje branżowe

  • Home
  • Informacje branżowe
Czytaj więcej

Pierwszą rzeczą, na jaką często zwracamy uwagę, spoglądając na etykietę produktu spożywczego, jest termin jego przydatności do spożycia. Jeżeli termin został przekroczony, wówczas pozostałe informacje o tym konkretnym produkcie z miejsca przestają mieć dla nas znaczenie. Takie zachowanie jest jednym z nawyków, jakie konsumenci sobie powszechnie przyswoili pod wpływem wieloletnich oddziaływań edukacyjnych. Czy jednak czeka nas pod tym względem rewolucja?

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Podpisana w połowie czerwca 2014 roku ustawa o ochronie praw konsumenta daje większą ochronę kupującym. Zmiany będą dotyczyły zarówno handlu tradycyjnego, jak i przez Internet. Chronieni będą także klienci robiący zakupy poza lokalem – od akwizytora czy na pokazach. To z kolei będzie się wiązało z szeregiem dodatkowych obowiązków nałożonych na sprzedawców. Nowe prawo zacznie obowiązywać z początkiem 2015 roku.

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Szacuje się, że sektor handlu za pośrednictwem Internetu osiągnął w Polsce poziom 93 mld zł, czyli 6 proc. PKB. O tym, jak będzie się on rozwijał i w jakim kierunku powinny podążać firmy, aby nie przegapić swojej szansy, dyskutowano podczas VI Europejskiego Kongresu Gospodarczego, który odbył się w Katowicach.

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Rynek żywności naturalnej w Polsce rośnie w szybkim tempie – powyżej 15% rocznie. Według różnych szacunków, w 2013 roku Polacy zakupili żywności ekologicznej za 650–700 milionów złotych. Jeszcze trzy lata wcześniej na ten cel wydano zaledwie 200 mln złotych.

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Jesteśmy świadkami stopniowego powrotu klientów do sklepów małego formatu – i to z kilku powodów. Po latach bardzo trudnych, kiedy starały się nie upaść, ale utrzymać na rynku – małe sklepy nauczyły się konkurować z dużymi sieciami. Zrozumiały, że nie wygrają ceną i zaczęły wyróżniać się jakością towarów, specjalnie dobranym asortymentem, ofertą dla jednostkowego klienta i przyjemniejszą obsługą, a także lepszym wyglądem sklepu.

Czytaj więcej
Czytaj więcej

W tym roku przeprowadzone zostaną trzy ogólnopolskie kampanie promujące krajowe owoce i warzywa. Produkty te stanowią ważny element diety polskich konsumentów, a czynnikami decydującymi w ich nabywaniu jest ich świeżość i bogate walory smakowe.

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Spadają obroty poszczególnych sieci hipermarketów działających w Polsce. Jako pierwsze odczuły one osłabienie ogólnej koniunktury w handlu w latach minionych. Wydaje się jednak, że problemy hipermarketów są w głównej mierze związane z szybkim rozwojem innych segmentów handlu – w szczególności zaś dyskontów, z którymi hipermarkety toczą obecnie wojnę cenową, ale także z odbudową pozycji w sporej części sklepów osiedlowych.

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Oscypek, miody, fasola, kiełbasa – to niektóre z 36 polskich produktów mających unijne oznaczenia żywności tradycyjnej i regionalnej. O uzyskanie tego znaku starają się kolejni producenci. Na rejestrację czekają m.in.: krupniok śląski, cebularz lubelski, karp milicki. Producenci podkreślają, że zdobycie certyfikatu na wytwarzanie produktu chronionego otworzyło przed nimi zagraniczne rynki.

Czytaj więcej

Polityka prywatności

Copyright © Praska Giełda Spożywcza 2016. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kropka Pod i