fbpx
  • Languages:
Jak dojechać?

Trendy w handlu detalicznym w 2018 roku

  • Home
  • Trendy w handlu detalicznym...
19 lut

Trendy w handlu detalicznym w 2018 roku

Handel detaliczny w 2018 roku i w latach następnych będzie, zdaniem brytyjskiego The Institute of Grocery Distribution, kształtować pięć kluczowych trendów. Zostały one wskazane jako wynik międzynarodowych analiz zachowań konsumentów oraz globalnych innowacji w detalu.

 

Marki własne będą oznaczać produkty coraz wyższej jakości

Ofertę marki własnej detaliści będą adresować do klientów, mając coraz częściej na uwadze ich wiek, jak również ich nawyki zakupowe. Rosnąć będą nakłady na poszerzenie oferty marek własnych o produkty wysokiej jakości. Wielu konsumentów już dostrzega znaczącą poprawę jakości marek własnych na przestrzeni ostatnich lat. Detaliści przykładać będą coraz większą wagę do budowania oferty produktów wysokiej jakości, czyli premium, po w miarę przystępnych cenach.

 

Oferta produktów coraz bardziej lokalna

Z roku na rok nasila się tendencja do kupowania produktów regionalnych i lokalnych kosztem produktów o zasięgu krajowym czy globalnym. Detaliści, aby zapewnić sobie lokalną ofertę produktów, będą musieli wspierać małych i średnich producentów. To z kolei będzie odbierane pozytywnie przez klientów, ponieważ pozwoli im identyfikować się jako społeczność i zrodzi poczucie bycia częścią czegoś wyjątkowego. Handel detaliczny będzie się angażował w lokalne wydarzenia i wiązał z lokalnymi tradycjami, które będą odzwierciedlać wartości i przekonania kupujących – co z kolei pomoże detalistom budować konsumencką lojalność.

 

Zmiana sposobu dostarczania towarów

Konsumenci mają coraz większe oczekiwania co do szybkości i wygody zakupów. Detaliści wychodzą temu naprzeciw, a często nawet wyprzedzają te potrzeby, wprowadzając rozwiązania innowacyjne. Będą się więc starali gromadzić i wykorzystywać dane na temat nawyków zakupowych klientów, by lepiej rozumieć i w miarę możliwości wyprzedzać ich oczekiwania – przewidywać, co chcą oni kupować, kiedy i w jaki sposób chcą odebrać zakupiony towar. Kluczowe dla przyszłych sprzedawców i producentów marek będzie zbieranie większej ilości danych o klientach i wykorzystywanie ich do osiągnięcia ich długoterminowej lojalności.

 

Upowszechnienie mody na zdrowy styl życia

Konsumenci będą koncentrować się coraz bardziej na zdrowym stylu życia. Detaliści będą w związku z tym rozszerzać dedykowane temu trendowi strefy w sklepach i rozwijać formaty koncentrujące się na zdrowiu i dobrym samopoczuciu. Oferować też będą bardziej spersonalizowany wybór produktów z tego zakresu w kanale online. Obecnie już 65 proc. konsumentów twierdzi, że przy podejmowaniu decyzji o zakupie jest dla nich ważna przejrzystość informacji na opakowaniu o wartości odżywczej produktów. Do najszybciej rosnących kategorii będą należeć produkty dla wegetarian oraz określane jako zdrowa żywność. Inwestycje w rozwój tych kategorii detaliści będą traktować priorytetowo.

 

Sklepy stacjonarne muszą bardziej walczyć o klienta

Sieciom stacjonarnym coraz trudniej będzie przyciągać klientów do sklepów. Rosnąć będzie presja klientów na handlowców, od których w coraz szerszym zakresie będą oczekiwać wielokanałowości sprzedaży, a sklepy będą musiały się „wymyślać na nowo”, oferując doświadczenie zakupowe łączące zakupy stacjonarne i online. W miarę, jak e-commerce zmienia sposób robienia zakupów spożywczych, sklepy stacjonarne będą poszukiwać innowacyjnych sposobów prezentowania oferty, angażowania klientów podczas zakupów stacjonarnych oraz realizowania zamówień online.

 

Polityka prywatności

Copyright © Praska Giełda Spożywcza 2016. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kropka Pod i