fbpx
  • Languages:
Jak dojechać?

Wzrost zainteresowania Polaków zdrową żywnością

  • Home
  • Wzrost zainteresowania Polaków zdrową...
11 lut

Wzrost zainteresowania Polaków zdrową żywnością

Blisko 40% mieszkańców Polski deklaruje, że przynajmniej raz w tygodniu kupuje zdrową żywość – wynika z badań przeprowadzonych przez agencję badawczą MANDS na zlecenie firmy De Heus. Jako miejsca, w których najchętniej dokonują zakupów, respondenci wskazali sklepy specjalistyczne mięsne, warzywniaki oraz zakupy bezpośrednio od rolników.

 

Zdrowa żywność to krótka lista składników

Respondenci, którzy wzięli udział w badaniu „Zwyczaje zakupowe i żywieniowe konsumentów”, zdrową żywność określają jako:

– produkty z krótką listą składników,

– bez konserwantów,

– bez fosforanów,

– produkowane z dala od głównych ciągów komunikacyjnych.

Zdrowa żywność to szersze pojęcie, obejmujące zarówno sposób żywienia, jak i konkretne produkty. Dotyczy również sposobu organizowania zakupów – rozdzielania rodzajów produktów na różne sklepy, czytania etykiet. Wszystko to ma na celu zapewnienie sobie przekonania, że odżywiamy się zdrowo. Ogólnopolskie badanie pokazało, że ponad 40% respondentów kupuje zdrową żywność przynajmniej raz w tygodniu, a tylko 10% nigdy tej żywności nie kupuje.

 

Żywność kupowana ze sprawdzonego źródła

Dla osób, które cenią szeroko rozumianą jakość i deklarują „zdrowe” zakupy, miejsce nabywania produktów  jest uzależnione od kategorii zakupu. I tak świeże mięso i wędliny są kupowane głównie w sklepie spożywczym ze stoiskiem mięsnym oraz w sklepie specjalistycznym – u tzw. rzeźnika, jaja – od rolnika, ze wsi, najogólniej z pewnego źródła. Z kolei preferowanym miejscem dokonywania zakupu warzyw i owoców jest warzywniak. To najczęstsze, najbardziej pożądane miejsca zakupu tych grup asortymentowych. Konsumentom blisko jest zatem do idei uporządkowania łańcucha żywności od pola do stołu, transparentnych zasad produkcji czy też pochodzenia produktów. Osoby biorące udział w badaniu  nie pozostają obojętne na miejsce pochodzenia – tj. na „polskość” produktów i producentów, co przekłada się często na świeżość produktów.

 

Polityka prywatności

Copyright © Praska Giełda Spożywcza 2016. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kropka Pod i