fbpx
  • Languages:
Jak dojechać?

Coraz więcej chętnych na dania gotowe

  • Home
  • Coraz więcej chętnych na...
6 lut

Coraz więcej chętnych na dania gotowe

Segment dań i zup gotowych do spożycia, wyrobów garmażeryjnych oraz potraw mrożonych zyskuje na wartości sprzedaży z każdym rokiem. W skali globalnej stanowi on blisko sześć procent całego rynku żywności.

W Polsce – jak wynika z raportu PMR – najczęściej kupowaną kategorią dań gotowych (42 proc.) są wyroby garmażeryjne, m.in. pierogi, krokiety czy naleśniki. Gotowe zestawy obiadowe kuchni polskiej cieszą się popularnością wśród 16 proc. konsumentów, a obiady z kategorii „smaki świata” (m.in. pizza, burgery, wrapy) – wśród 13 proc.; podobnie jak zupy do podgrzania. Na gotowe sushi w pudełku decyduje się około 8 proc. badanych. Według badań rynku przeprowadzonych przez GfK mrożone warzywa mają 33 proc. udziału w rynku. Wśród tych ostatnich największą popularność wśród Polaków mają mieszanki na patelnię i do zup.

Tradycyjne polskie produkty w postaci dań gotowych cieszą się nadal dużym zainteresowaniem, gdyż klienci cenią sobie wyroby, które przypominają im o domowych smakach i pokoleniowych tradycjach. Z drugiej strony producenci dań i handlowcy wychodzą naprzeciw upodobaniom młodszej generacji klientów – otwartej na innowacje i nowe wariacje smakowe.

Zachętą dla klientów do zakupu akurat dań gotowych jest bez wątpienia szybkość, z jaką mogą przygotować posiłek. Wzrost zainteresowania daniami gotowymi wiąże się też m.in. z ograniczeniem wizyt w restauracjach w związku z trudniejszą sytuacją ekonomiczną. Produkty i dania gotowe postrzegane są także jako wygodna forma domowych zapasów żywności.

Jednym z liczących się krajowych producentów dań gotowych jest przedsiębiorstwo Stoczek Natura, które wytwarza rocznie około 5,5 mln kilogramów produktów – zarówno pod markami własnymi producenta, jak i pod markami sieci handlowych.

W portfolio firmy ze Stoczka Łukowskiego znajdują się między innymi dwa własne ogólnopolskie brandy. Pierwszym w nich jest So Food – na tackach i w miseczkach, ze 100-procentowo czystą etykietą, z przygotowaniem do spożycia w trzy minuty, bez konieczności trzymania w lodówce. Dania te są inspirowane kuchniami świata. Są tu również dania wegetariańskie.

Drugim brandem producenta ze Stoczka jest Męska Recz – tj. duże „męskie” porcje w słoikach i w puszkach z tradycyjnymi, klasycznymi daniami kuchni polskiej, jak np. gołąbki, flaki czy golonka.

Dystrybucję swoich produktów Stoczek Natura prowadzi na obszarze całego kraju, jak również wysyła je na eksport. W kraju prowadzi sprzedaż zarówno w kanale nowoczesnym, jak i w tradycyjnym, a także online.

Sprzedaż produktów firmy ze Stoczka prowadzi na Praskiej Giełdzie Spożywczej hurtownia Duo-Tes. Dania gotowe od innych producentów dań można nabyć również w hurtowniach: Amido, Amigo, Eurocash, Okazja czy Żan II.

Chętnie poznamy Twoją opinię. Tutaj

Aktualne notowania cenTutaj

Polityka prywatności

Copyright © Praska Giełda Spożywcza 2016. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kropka Pod i