fbpx
  • Languages:
Jak dojechać?

Informacje branżowe

  • Home
  • Informacje branżowe
Czytaj więcej

Obecnie zakupów w tej formie dokonuje 84 proc. użytkowników Internetu – wynika z raportu ,,Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2021”. Tendencja wzrostowa w kierunku zakupów w sieci stale się utrzymuje, a preferencje konsumenta, aby kupować szybko, łatwo i wygodnie się nie zmieniają. To kolejny rok, gdzie odsetek kupujących online rośnie o ponad 10 proc. W stosunku do […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Zakupy są wciąż dla Polaków ważne jako rodzaj aktywności. Około 63 proc. kupujących deklaruje, że lubi bez pośpiechu przejść przez wszystkie części sklepu. Jest to wskaźnik wysoki, ale z tendencją spadkową. Dziś bardziej niż przyjemność liczy się sprawność i ułatwienia w zrobieniu zakupów – wynika z raportu Shopper Trends 2021 na podstawie badania firmy NielsenIQ. […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Według międzynarodowej firmy doradczej Savills, sklepy spożywcze dołączają do grona najbardziej pożądanych aktywów inwestycyjnych w sektorze nieruchomości handlowych. Pomimo spowolnienia tempa wzrostu sprzedaży detalicznej w Europie z 3,9 proc. w 2019 roku do 1,7 proc. w 2020 roku, wartość sprzedaży produktów spożywczych wzrosła o 7,5 proc i w najbliższych latach będzie rosła. W ubiegłym roku […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Sporej części społeczeństwa szukanie jedzenia w śmietnikach kojarzy się z życiem bezdomnych. Ten sposób na przeciwdziałanie marnotrawstwu, ale przede wszystkim na oszczędzenie na wydatkach na jedzenie przywędrował do Polski z Zachodu, gdzie jest określany jako freeganizm. Jest bardzo popularny zwłaszcza we Francji, gdzie został nawet usankcjonowany prawem. Freeganizm wywodzi się ze skrócenia terminów „free” (co oznacza „wolny”) […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Polscy konsumenci chcą odżywiać się zdrowo, więc coraz częściej sięgają po ryby i owoce morza. Z raportu The Seafood Consumer Index wynika, że 64 proc. Polaków spożywa ryby i owoce morza raz w tygodniu lub częściej. Wyprzedzamy pod tym względem Niemcy, ale jesteśmy za Wielką Brytanią, Francją czy Włochami. Mimo, że spożycie ryb w Polsce […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Dla europejskich sprzedawców artykułów spożywczych rok 2020 był czasem przyspieszenia zmian w trendach konsumenckich. Restrykcje wprowadzane w czasie lockdownu wpłynęły na wybór m.in. miejsca zakupów – wynika z raportu McKinsey & Company oraz EuroCommerce W ciągu ostatniego roku miejsce zakupów zmieniło w Polsce 14 proc. kupujących. Głównymi powodami zmiany było zminimalizowanie ryzyka infekcji (34 proc.) […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Genetycznie modyfikowana żywność (GMO) jest postrzegana nie tylko w Polsce jako szkodliwa i wywo­łująca skutki uboczne. Powierzchnia upraw GMO na całym świecie systematycznie jednak rośnie – może z wyjątkiem Europy, gdzie występuje tylko w kilku krajach i jest terytorialnie bardzo ograniczona. Polska, podobnie jak wiele innych państw unijnych, wykazuje dużą ostrożność w podejściu do uprawy […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Krajowi konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę, czy kupując dany produkt, wspierają rodzimą gospodarkę. Problem polega czasami na tym, że konsumenci nie zawsze wiedzą, które marki są rzeczywiście oparte na polskim kapitale, a które należą do zagranicznych koncernów, a polskimi to były jakiś czas temu. Cena i jakość wciąż pozostają dla Polaków kluczowym kryterium […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

W marcu 2018 roku wprowadzono w Polsce ograniczenie handlu w niedziele. Eksperci czy też sami zainteresowani przedstawiali różne scenariusze zmian, które miały być konsekwencją tej decyzji – od masowych zwolnień w handlu sieciowym aż po odbudowanie pozycji mniejszych  sklepów. Obecnie już wiemy, że wskutek ogólnego (poza wyjątkami) zakazu handlu w niedziele ani nie nastąpiły zwolnienia […]

Czytaj więcej

Polityka prywatności

Copyright © Praska Giełda Spożywcza 2016. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kropka Pod i