fbpx
  • Languages:
Jak dojechać?

Informacje branżowe

  • Home
  • Informacje branżowe
Czytaj więcej

Handel hurtowy przetrwał pandemię w lepszej kondycji niż handel detaliczny – wynika za analiz Polskiego Instytutu Ekonomicznego, a firmy handlowe uzyskują wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży, mimo że mierzą się z różnymi barierami w prowadzeniu działalności. Na lepszą kondycję handlu hurtowego niż handlu detalicznego złożyło się wiele czynników. Przedsiębiorstwa hurtowe korzystają z możliwości sprzedaży do firm z innych sektorów gospodarki (np. […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Polacy chętnie wybierają produkty od krajowych lokalnych producentów będąc przekonani, że w ten sposób nie tylko wybierają świeżość i dobry smak, ale też wspierają rozwój lokalnej gospodarki i przyczyniają się do ochrony środowiska – tak wynika z badania przeprowadzonego w ramach kampanii Wybieram Lokalne. Coraz częściej zwracamy uwagę na to, jak się odżywiamy, jakie produkty […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Odwrócił trend spadkowy obserwowany w handlu tradycyjnym od lutego bieżącego roku – jak wynika z danych M/platform za maj 2021 roku. Po trzech miesiącach spadków wartości sprzedaży – w ujęciu rok do roku – odnotowano niewielki wzrost o 0,7 proc. w stosunku do maja 2020 roku. Wzrosła też liczba transakcji o 5,3 proc. Obecny, czyli […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Obecnie zakupów w tej formie dokonuje 84 proc. użytkowników Internetu – wynika z raportu ,,Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2021”. Tendencja wzrostowa w kierunku zakupów w sieci stale się utrzymuje, a preferencje konsumenta, aby kupować szybko, łatwo i wygodnie się nie zmieniają. To kolejny rok, gdzie odsetek kupujących online rośnie o ponad 10 proc. W stosunku do […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Zakupy są wciąż dla Polaków ważne jako rodzaj aktywności. Około 63 proc. kupujących deklaruje, że lubi bez pośpiechu przejść przez wszystkie części sklepu. Jest to wskaźnik wysoki, ale z tendencją spadkową. Dziś bardziej niż przyjemność liczy się sprawność i ułatwienia w zrobieniu zakupów – wynika z raportu Shopper Trends 2021 na podstawie badania firmy NielsenIQ. […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Według międzynarodowej firmy doradczej Savills, sklepy spożywcze dołączają do grona najbardziej pożądanych aktywów inwestycyjnych w sektorze nieruchomości handlowych. Pomimo spowolnienia tempa wzrostu sprzedaży detalicznej w Europie z 3,9 proc. w 2019 roku do 1,7 proc. w 2020 roku, wartość sprzedaży produktów spożywczych wzrosła o 7,5 proc i w najbliższych latach będzie rosła. W ubiegłym roku […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Sporej części społeczeństwa szukanie jedzenia w śmietnikach kojarzy się z życiem bezdomnych. Ten sposób na przeciwdziałanie marnotrawstwu, ale przede wszystkim na oszczędzenie na wydatkach na jedzenie przywędrował do Polski z Zachodu, gdzie jest określany jako freeganizm. Jest bardzo popularny zwłaszcza we Francji, gdzie został nawet usankcjonowany prawem. Freeganizm wywodzi się ze skrócenia terminów „free” (co oznacza „wolny”) […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Polscy konsumenci chcą odżywiać się zdrowo, więc coraz częściej sięgają po ryby i owoce morza. Z raportu The Seafood Consumer Index wynika, że 64 proc. Polaków spożywa ryby i owoce morza raz w tygodniu lub częściej. Wyprzedzamy pod tym względem Niemcy, ale jesteśmy za Wielką Brytanią, Francją czy Włochami. Mimo, że spożycie ryb w Polsce […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Dla europejskich sprzedawców artykułów spożywczych rok 2020 był czasem przyspieszenia zmian w trendach konsumenckich. Restrykcje wprowadzane w czasie lockdownu wpłynęły na wybór m.in. miejsca zakupów – wynika z raportu McKinsey & Company oraz EuroCommerce W ciągu ostatniego roku miejsce zakupów zmieniło w Polsce 14 proc. kupujących. Głównymi powodami zmiany było zminimalizowanie ryzyka infekcji (34 proc.) […]

Czytaj więcej

Polityka prywatności

Copyright © Praska Giełda Spożywcza 2016. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kropka Pod i