• Languages:
Jak dojechać?

Informacje branżowe

  • Home
  • Informacje branżowe
Czytaj więcej

W dalszym ciągu prawie co drugą złotówkę wydawaną w Polsce na artykuły spożywcze i pozostałe produkty szybko zbywalne przejmują sklepy osiedlowe oraz supermarkety. Segment ten w ostatnim roku urósł w Polsce w tempie 4,6 proc. i pod względem dynamiki sprzedaży ustępuje wyłącznie dyskontom. Potencjał wzrostu osiedlowych sklepów wciąż jest ogromny. Takie dane płyną z analiz […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

„Bez GMO” i „Wyprodukowano bez stosowania GMO” – takie znaki zostaną wprowadzone w obrocie produktami spożywczymi od 1 stycznia 2020 r. Dzięki nowym oznaczeniom konsumenci dowiedzą się, czy dany produkt wyprodukowano z organizmów genetycznie zmodyfikowanych. Według Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, nowe oznakowanie ma na celu ujednolicenie formy graficznej znaków stosowanych dla żywności (w tym […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej
3 Gru
2019

Wsparciem dla zmiany nawyków zakupowych Polaków jest ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna „Wybieram 590 – sobota dla Polski”, która uświadamia korzyści z kupowania rodzimych produktów. Z analizy firmy Grant Thornton na potrzeby projektu wynika, że choćby nieco większy niż obecnie patriotyzm konsumencki mógłby przynieść Polakom miliardy złotych rocznie. Okazuje się, że w przypadku produktów i usług spełniających dwa […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Najczęściej spożywanymi produktami w naszym kraju są owoce i warzywa. Niemal 50 proc. Polaków włącza je do swojej codziennej diety, a aż 95 proc. spożywa je przynajmniej raz w tygodniu – tak wynika z badań agencji badawczej SW Research, zleconych przez markę Frosta. Najbardziej popularnym wśród rodaków mięsem jest mięso białe, po które raz w […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

W Polsce na koniec 2018 roku działało – według GUS – ponad dwa tysiące targowisk stałych i ponad siedem tysięcy sezonowych. Tylko na samych targowiskach stałych sprzedaż odbywała się w ponad 90 tysiącach punktów, z czego ponad 50 tysięcy pracowało codziennie. Targowiska mają się więc całkiem dobrze. Jak podaje GUS, w 2018 roku w krajowej […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Wydatki na żywność i napoje bezalkoholowe miały najwyższy wśród innych składników udział w strukturze wydatków ogółu gospodarstw domowych w 2018 roku – wynoszący 24,8 proc. Kształtowały się one od 20,9 proc. w gospodarstwach osób pracujących na własny rachunek i poza gospodarstwem rolnym – do 30,8 proc. w gospodarstwach rolników – jak czytamy w publikacji GUS: […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Blisko czwartą część wydatków na żywność, tj. około 50 miliardów złotych – tyle rocznie Polacy wydają na jedzenie, które jest zafałszowane – jak można się dowiedzieć z dziennika „Fakt”, który powołuje się na niepublikowany raport Inspekcji Handlowej z kontroli żywności w 2018 roku. Sklepy sprzedają często jedzenie, którego skład nie zgadza się z tym, co […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Informacja o kraju pochodzenia jest istotna dla wielu polskich konsumentów, często wpływa na decyzję o zakupie i nie powinna wprowadzać w błąd. Okazuje się jednak, że w dużych sieciach handlowych w Polsce można na przykład znaleźć „polski” czosnek z Egiptu czy cebulę pochodzącą jednocześnie z kilku krajów. Nieprawidłowym oznakowaniem warzyw i owoców w sieciach handlowych […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Plastik, choć kojarzy się przede wszystkim z butelkami PET, to ich produkcja stanowi jedynie 14% udziału w sektorze opakowań. Z danych Deloitte wynika, że najwięcej plastiku zużywamy do produkcji toreb na zakupy, folii oraz tacek do żywności. Ogromny problem stanowią plastikowe produkty jednorazowego użytku, bez których trudno wyobrazić sobie codzienne życie: patyczki higieniczne, plastikowe widelce, […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Przeciwdziałanie marnowaniu w Polsce żywności w miejscach sprzedaży detalicznej zyskało wsparcie normy prawnej w postaci ustawy. Określa ona zasady postępowania z żywnością oraz obowiązki sprzedawców zmierzające do przeciwdziałania jej marnowaniu. Zgodnie z ustawą, sklepy powyżej 250 m2, których co najmniej połowa przychodów pochodzi ze sprzedaży żywności, będą musiały zawierać z organizacjami pozarządowymi umowy na nieodpłatne […]

Czytaj więcej

Polityka prywatności

Copyright © Praska Giełda Spożywcza 2016. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kropka Pod i