fbpx
  • Languages:
Jak dojechać?

Informacje branżowe

  • Home
  • Informacje branżowe
Czytaj więcej

Parlament Europejski odrzucił propozycje zastrzeżenia nazw produktów takich jak stek czy parówki wyłącznie dla wyrobów zawierających mięso. Dzięki temu dalej możliwe będzie stosowanie takich określeń, jak „wegetariański burger” czy „kiełbasa”. Za zakazem opowiadał się przemysł mięsny, który obawia się, że alternatywne produkty oparte na warzywach wyprą z rynku produkty tradycyjne. Tzw. wegetariańskie burgery czy parówki […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Konsumpcja pieczywa w Polsce spada z roku na rok. Spożycie chleba stale się zmniejsza, choć to produkt zakorzeniony w polskiej tradycji kulinarnej. W 2019 roku statystyczny mieszkaniec Polski zjadł średnio niecałe 3 kg chleba miesięcznie, rok wcześniej było to ponad 3 kg. Z badań budżetów gospodarstw domowych przeprowadzonych przez GUS w 2019 roku wynika, że […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Przeciętne spożycie produktów spożywczych przez statystycznego Polaka w 2019 r. zmalało w stosunku do roku poprzedzającego. Spadło spożycie mięsa – co w mediach nagłaśniano szczególnie, przypisując to efektom prowadzonej od lat szerokiej i zmasowanej kampanii na rzecz nie jedzenia mięsa i zastąpienia go pokarmem roślinnym. Dane GUS nie potwierdzają jednak twierdzeń promotorów diety roślinnej o […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Polski rynek handlu detalicznego jest jedyny w swoim rodzaju. W Europie trudno znaleźć taki drugi, który rozwija się tak szybko, a jednocześnie jest tak rozdrobniony. Mimo konkurencji i postępującej konsolidacji, mniejsze punkty handlowe, które się utrzymały, radzą sobie nie najgorzej, a ich właściciele są coraz lepiej przygotowani do rynkowych wyzwań. W poprzednich latach, wraz z […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Wprawdzie nawet ponad 70 proc. osób kupuje w Internecie w czasie pandemii artykuły pozaspożywcze, ale już do samych zakupów spożywczych podchodzimy wciąż w sposób tradycyjny – wynika z raportu firmy KPMG w sprawie zmiany zwyczajów zakupowych Polaków w czasie obecności koronawirusa. W czasie pandemii sklepy internetowe zyskały nowych klientów. Zakupy online produktów rozpoczęło w tym […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Handel tradycyjny raczej w przyszłości nie zniknie, a na pewno nie w branży spożywczej – wynika z raportu firmy badawczej Nielsen. Mimo że artykuły spożywcze zamawia przez Internet już co czwarty konsument na świecie, a grubo ponad połowa wkrótce tego spróbuje, to jednocześnie aż 61 proc. respondentów ankiety twierdzi, że zakupy spożywcze w sklepie uważa […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Wydatki na żywność i napoje bezalkoholowe mają w Polsce tradycyjnie najwyższy udział w strukturze wydatków ogółu gospodarstw domowych, stanowiąc 25,1 proc. tych wydatków. W okresie transformacji w Polsce wydatki na żywność aż do 2015 r. stopniowo w ujęciu procentowym malały. Zastanawiające jest jednak to, że od 2015 r. Polacy wydają na produkty spożywcze coraz więcej […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Ponad 85 proc. konsumentów chce, aby sklepy w Polsce miały obowiązek zaopatrywania się w artykuły rolno-spożywcze, przynajmniej częściowo, u lokalnych wytwórców – wynika z badania wykonanego przez UCE RESEARCH na reprezentatywnej próbie 926 dorosłych Polaków. Niektórzy eksperci podkreślają, że to poprawiłoby funkcjonowanie gospodarki i rolnictwa. Podniosłoby też jakość żywności sprzedawanej w sklepach, a także – […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

W czasie pandemii Polacy docenili lokalne, osiedlowe sklepy. Z badań przeprowadzonych przez Mastercard wynika, że od czasu wprowadzenia obostrzeń związanych z epidemią Covid-19 największe ożywienie odczuły piekarnie i sklepy warzywno-owocowe oraz mięsne. Aż 71 proc. ankietowanych w badaniu przyznało, że po zniesieniu obostrzeń stara się robić zakupy u  lokalnych przedsiębiorców i wspierać tym samym niezależne […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Według firmy badawczej Nielsen – wzmocniły się wcześniejsze przyzwyczajenia konsumentów: poszukiwanie jakości i promocji, zakupy blisko domu, na kilka dni, rosnące znaczenie marek własnych. Z kolei znaczną większą dynamikę niż do czasu wirusa ujawniły takie trendy, jak: dbanie o zdrowie, e-commerce, innowacje i domowe gotowanie. Jeszcze przed pandemią, najważniejszym czynnikiem wyboru sklepu było poszukiwanie jakości […]

Czytaj więcej

Polityka prywatności

Copyright © Praska Giełda Spożywcza 2016. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kropka Pod i