• Languages:
Jak dojechać?

Informacje branżowe

  • Home
  • Informacje branżowe
Czytaj więcej

 PKO BP – którego kartami debetowymi lub kredytowymi dokonywana jest na terenie Polski co czwarta transakcja bezgotówkowa – zbadał na ich podstawie skutki ograniczenia handlu w niedziele w okresie od marca 2018 r. do stycznia 2019 r., czyli niespełna roku jego obowiązywania. Dane z kart pokazują, jak sprzedaż detaliczna rozkłada się na poszczególne dni tygodnia. […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

  Rząd zaproponuje ustawę, która „w sposób obligatoryjny i realny” obniży możliwość sprzedaży przez sieci wielkopowierzchniowe produktów pod ich własną marką. Premier Mateusz Morawiecki stwierdził, że obecna sytuacja utrudnia osiągnięcie przyzwoitej marży przez polskich producentów. Mają też powstać przepisy służące promocji polskich marek. Zdaniem premiera, polskie rolnictwo musi być wygranym w handlu detalicznym i hurtowym. Według […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Blisko 40% mieszkańców Polski deklaruje, że przynajmniej raz w tygodniu kupuje zdrową żywość – wynika z badań przeprowadzonych przez agencję badawczą MANDS na zlecenie firmy De Heus. Jako miejsca, w których najchętniej dokonują zakupów, respondenci wskazali sklepy specjalistyczne mięsne, warzywniaki oraz zakupy bezpośrednio od rolników.   Zdrowa żywność to krótka lista składników Respondenci, którzy wzięli […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

„Mniej znaczy więcej” (less is more) oraz „świadomość” (consciousism) to dwa interesujące kierunki pośród innych globalnych trendów konsumenckich na 2019 rok, zaprezentowane przez badającą światowe rynki firmę Euromonitor International. „Mniej znaczy więcej” (less is more) – oznacza odrzucenie przez konsumentów produkcji masowej. Wyraża się to poszukiwaniem zarówno lokalnego czy ekologicznego jedzenia, jak i np. ekologicznych […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Przeciętny konsument spożywa w ciągu roku ponad 2 kg dodatków do żywności oznaczonych różnego rodzaju „E”. Produkty spożywcze są nafaszerowane konserwantami, przeciwutleniaczami, emulgatorami, czy wzmacniaczami smaku. Tymczasem brakuje właściwego nadzoru nad ich stosowaniem – alarmuje Najwyższa Izba Kontroli. Inspekcje zajmujące się żywnością nie badają każdorazowo wszystkich dodatków znajdujących się w produktach. Nie weryfikują dokładnie, czy […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Od nowego roku weszły w życie zawarte w kilku ustawach przepisy ułatwiające produkcję i sprzedaż żywności rolnikom, czyli producentom żywności, którzy nie prowadzą działalności gospodarczej. Obecne przepisy wychodzą naprzeciw oczekiwaniom rolników, którzy chcą sprzedawać wytworzone przez siebie produkty, zarówno nieprzetworzone jak i przetworzone, jak np. dżemy, przetwory warzywne, wędliny itp. – z produktów pochodzących z […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Polska ma ogromny potencjał w produkcji rolnej, o czym świadczy fakt, że 13 proc. naszego eksportu stanowią produkty rolno-spożywcze. Jednocześnie nasz kraj znajduje się w czołówce państw Unii Europejskiej, które marnują żywność. Około 42 proc. Polaków przyznaje, że zdarza im się wyrzucać żywność, 35 proc. z nich robi to kilka razy w miesiącu. Badania CBOS-u […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

  Główny Urząd Statystyczny podsumował spożycie przez Polaków niektórych artykułów konsumpcyjnych w 2017 roku. Na tle w lat wcześniejszych widać stałą tendencję spadku konsumpcji czterech podstawowych zbóż (głównie w produktach – jak pieczywo i mąka). W 2017 roku ich spożycie na 1 mieszkańca wynosiło 102 kg, podczas gdy w 2010 roku było to jeszcze 108 […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

  Z okazji setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości analitycy Banku BGŻ BNP Paribas przygotowali zestawienie podstawowych informacji o rynku rolno-spożywczym w Polsce bezpośrednio po I wojnie światowej. Z uwagi na proces kształtowania się granic przyjęto dane z Rocznika Statystyki Rzeczypospolitej Polskiej 1923 r. Natomiast dane o wydatkach i spożyciu pochodziły z pierwszych badań budżetów […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Tylko nieliczni klienci z dużych miast nie mają potrzeby rozpoznawania, czy produkt jest lokalny – 12%. Natomiast 36% z nich poznaje taki towar już po opakowaniu. Z kolei łącznie ponad 60% ankietowanych chętnie sięga po tego typu artykuły. Decyduje o tym przede wszystkim ich jakość. Mięso, wędliny, warzywa i owoce to najchętniej nabywane towary od […]

Czytaj więcej

Polityka prywatności

Copyright © Praska Giełda Spożywcza 2016. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kropka Pod i