fbpx
  • Languages:
Jak dojechać?

Lokalny handel odkryty na nowo

  • Home
  • Lokalny handel odkryty na...
3 Sie

Lokalny handel odkryty na nowo

W czasie pandemii Polacy docenili lokalne, osiedlowe sklepy. Z badań przeprowadzonych przez Mastercard wynika, że od czasu wprowadzenia obostrzeń związanych z epidemią Covid-19 największe ożywienie odczuły piekarnie i sklepy warzywno-owocowe oraz mięsne.

Aż 71 proc. ankietowanych w badaniu przyznało, że po zniesieniu obostrzeń stara się robić zakupy u  lokalnych przedsiębiorców i wspierać tym samym niezależne sklepy w powrocie do normalności. Ponadto 26 proc. ankietowanych stwierdziło, że po rozpoczęciu przymusowej izolacji odkryli w swojej okolicy punkty handlowe, których dotąd nie znali. Blisko dwie trzecie respondentów (65 proc.) zamierza w dalszym ciągu kupować w lokalnych sklepach, także po zniesieniu wszystkich ograniczeń związanych z zakupami i podróżowaniem.

Po lockdownie 79 proc. Polaków deklaruje, że będzie jeszcze chętniej kupowało lokalne produkty, 77 proc. osób w wieku 65+ wierzy, że to klucz do przezwyciężenia obecnego kryzysu.

52 proc. polskich ankietowanych przyznaje, że tęskniło za lokalnymi restauracjami i pubami, co stanowi wynik wyższy niż odnotowano dla wszystkich krajów europejskich. Kolejne 40 proc. zamierza częściej stołować się w lokalnych obiektach gastronomicznych, aby pomagać im w powrocie do normalności. Co piąty (22 proc.) ankietowany badania Mastercard stwierdził, że z przyjemnością wybrał się do ulubionego restauracyjnego ogródka, gdy lokalne restauracje, bary i kawiarnie zostały otwarte na zasadach ograniczonego dostępu.

Widoczne były pewne różnice między pokoleniami – młodsi konsumenci częściej kupowali usługi online i byli bardziej otwarci na sprzedaż produktów lub usług w sieci, podczas gdy seniorzy w wieku 65+ najbardziej docenili dostęp do sklepów czy artykułów poza domem oraz dostawę prosto pod drzwi.

Polityka prywatności

Copyright © Praska Giełda Spożywcza 2016. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kropka Pod i