fbpx
  • Languages:
Jak dojechać?

W światowej czołówce zakupów przez Internet

  • Home
  • W światowej czołówce zakupów...
25 paź

W światowej czołówce zakupów przez Internet

Polacy są w światowej czołówce pod względem częstotliwości zakupów on-line – wynika z badania na zlecenie globalnego banku detalicznego Klarna. Ostatnie dane stawiają Polskę nawet przed takimi krajami, jak USA, Wielka Brytania czy Australia.

Blisko 33 proc. Polaków przyznało, że robi zakupy on-line przynajmniej raz w tygodniu. Polacy kupują w sieci częściej  niż  mieszkańcy Szwecji (27 proc.), Austrii (24 proc.), Norwegii (27 proc.) i Finlandii (18 proc.), które wcześniej rozpoczęły swoją przygodę z cyfryzacją. Blisko 45 proc. ankietowanych Polaków uważa, że ​​w przyszłym roku będzie robić zakupy głównie przez Internet – wyprzedzając w deklaracjach Amerykanów (42 proc.), ponadto Holendrów, Australijczyków, Finów i Norwegów.

Aż 62 proc kupujących Polaków wybiera dostawę do automatu paczkowego, co sprawia, że Polska jest pionierem tego globalnego trendu. Odsetek ten jest prawie dwukrotnie wyższy niż w drugiej pod tym względem Finlandii (32 proc). Kolejne kraje wysoko rozwinięte są poniżej 10 proc. tego wskaźnika.

Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce na świecie – wynika z badań, a Polacy pod wieloma względami wyprzedzają inne nacje. Polscy konsumenci są doskonale obeznani z technologią – korzystają z najnowszych rozwiązań, aby robić zakupy tam, gdzie chcą i kiedy chcą,  a sposób robienia zakupów on-line dopasowują  do swoich potrzeb.

Produkty spożywcze nie znajdują się wprawdzie w czołówce produktów nabywanych on-line – mimo to średnie miesięczne wydatki polskich internautów na zakupy żywności przez Internet to już 230,77 zł, a ponad połowa internautów przeznacza nawet do 20 proc. swojego miesięcznego budżetu na tę kategorię w sieci – wynika z badania Trendy e‑commerce w zakupach z kategorii spożywczej oraz „dom i ogród”.

W przypadku produktów spożywczych wśród czynników wpływających na podjęcie decyzji zakupowej ankietowani na pierwszym miejscu wskazywali wygodę. Ze względu na oszczędność czasu oraz wygodną dostawę, zakupy w sieci wybiera, choćby sporadycznie, już 54 proc. Polaków.

Polityka prywatności

Copyright © Praska Giełda Spożywcza 2016. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kropka Pod i