Jak wynika z tegorocznego badania szwedzkiej firmy Daymaker, która od lat ocenia poziom obsługi klienta w handlu detalicznym na terenie całej Europy – Polska zajęła bezdyskusyjnie pierwsze miejsce. Okazuje się, wbrew licznym malkontentom, że w polskich sklepach jest aktualnie najlepsza obsługa w Europie. Firma oceniła poziom obsługi klienta w handlu detalicznym w dziesięciu krajach Europy: […]
Czytaj więcejDo Europy Środkowo-Wschodniej, w tym do Polski, trafiają produkty gorszej jakości – podają instytucje państwowe Słowacji, Węgier czy Rumunii. Z ich raportów wynika, że w Unii Europejskiej funkcjonują podwójne standardy produkcji – zachodni i wschodni, a zachodnioeuropejskie koncerny świadomie i z premedytacją dzielą unijnych konsumentów na lepszych i gorszych. Standardy żywności wytwarzanej przez wielkie koncerny […]
Czytaj więcej„Wojna dyskontów w Polsce” – pod takim hasłem ukazał się raport niemieckiej firmy LZ Retailytics. Wynika z niego, że swoje najlepsze czasy dyskonty w naszym kraju mają już za sobą. Eksperci prognozują, że w ciągu najbliższych dwóch lat sieci tego typu sklepów osiągną swój pułap rozwoju. Zmiany zachodzące na rynku detalicznym produktów spożywczych […]
Czytaj więcej100 lat temu jeden rolnik był w stanie wyżywić cztery osoby, a dziś żywi średnio 129 osób. Na początku XIX wieku 80 proc. ludności zajmowało się rolnictwem – bo tak niska była wydajność. Współcześnie rolnictwem zajmuje się kilkanaście procent światowej populacji. W dniu 16 października przypada Światowy Dzień Żywności. W naszym kraju w sektorze […]
Czytaj więcejW tym roku w naszym kraju zbiory owoców z drzew są prognozowane jako o 30−35 proc. niższe niż przed rokiem i wyniosą 2,6−2,8 mln ton, natomiast zbiory warzyw Główny Urząd Statystyczny szacuje na 4,5 mln ton, czyli na poziomie roku ubiegłego. Zbiory jabłek są szacowane na poziomie 2,4–2,6 mln ton, tj. średnio o ok. […]
Czytaj więcejStatystycznie właścicielem sklepu spożywczego w Polsce jest mężczyzna w wieku 41-50 lat, z wykształceniem średnim lub wyższym. Samym handlem detalicznym zajmuje się przeciętnie od ponad 5 lat, a jako co drugi prowadzi co najmniej dwa sklepy – tak wynika z badań Akademii Umiejętności Eurocashu oraz Polskiej Izby Handlu. To pierwsze takie badanie na polskim rynku, […]
Czytaj więcejAż 90 proc. Polaków deklaruje, że swoje codzienne zakupy planuje, a jedynie 2 proc. twierdzi, że ich nie planuje w ogóle – wynika z badania konsumentów przeprowadzonego przez agencję Freebee we współpracy z SW Research. Polacy, na poziomie deklaracji, nie mają więc skłonności do tzw. zakupów impulsywnych. Wiąże się to ze stosunkowo niskim poziomem zamożności […]
Czytaj więcejWedług badań firmy Döhler Polska, motorem napędowym rozwoju wszelkich innowacji na rynku produktów spożywczych jest dzisiaj sześć megatrendów konsumenckich. Oddziałując na siebie wzajemnie, kształtują aktualną ofertę produktów spożywczych i szybko zbywalnych. Naturalność i zrównoważony rozwój Wzmaga się u konsumentów potrzeba powrotu do tego co naturalne i proste. Wyraża się to w oczekiwaniu, aby skład produktów […]
Czytaj więcejCo czwarte jabłko produkowane w Europie jest zbierane w Polsce. Najwięcej na kontynencie zbieramy też czarnej porzeczki i wiśni. Drugie miejsce mamy z kolei w produkcji truskawek. Jeśli zaś chodzi o produkcję warzyw – najwięcej w Europie produkujemy buraków i marchwi. Owoce Według danych Europejskiego Urzędu Statystycznego (Eurostatu) za rok 2016, Polska jest […]
Czytaj więcejOkoło 1/3 produkowanej na świecie żywności jest marnowana. W Polsce co roku na śmietniku ląduje blisko 9 milionów ton jedzenia. W całej Unii Europejskiej liczbę tę szacuje się na 88 milionów ton, co oznacza, że pojedyncza osoba wyrzuca do kosza w ciągu roku blisko 175 kilogramów jedzenia. Koszty związane z marnowaniem żywności w UE […]
Czytaj więcej