Producenci żywności wprowadzają w błąd konsumentów w całej Europie – wynika z raportu Europejskiej Organizacji Konsumenckiej (BEUC). Raport „Etykiety na produktach żywnościowych: sztuczki handlowe” wskazuje na sposoby, które mają wprowadzać w błąd co do rzeczywistej jakości oferowanej żywności i napojów. Badania w Niemczech i Holandii ujawniły, że ponad 80 proc. konsumentów nie ufa treściom […]
Czytaj więcejŻywność przez Internet regularnie kupuje już co siódmy użytkownik tego medium w Polsce. Jest to nieco więcej niż średnia europejska – jak wykazuje raport Barometr E-shopper 2017. To całkiem sporo – zważywszy na to, że żywność to w potocznym mniemaniu produkty niesprzyjające e-zakupom. Z badania Izby Gospodarki Elektronicznej na ponad 2100 internautach wynika, że aż […]
Czytaj więcejJak wynika z badań, Polacy deklarują mocny sentyment do mikroprzedsiębiorstw handlowych i opowiadają się za ich ochroną. Według raportu „Różnorodność rynkowa w czasach nowego konsumenta”, sporządzonego przez firmę MAM, 69% Polaków preferuje małe sklepy ze względu na zaufanie, jakim darzy pracujących w nich sprzedawców. Według tegoż raportu, 50 proc. Polaków uważa, że monopol […]
Czytaj więcejPolski handel detaliczny produktami spożywczymi nie daje się zepchnąć do narożnika przez działające w kraju globalne i regionalne sieci sprzedaży. Tradycyjne sklepy osiedlowe, które przez dziesiątki lat stanowiły istotny element w krajobrazie handlu detalicznego, nabierają oddechu i zyskują nowe życie. Chodzi zwłaszcza o niezbyt duże obiekty sprzedażowe o powierzchni około 300-400 metrów kwadratowych, które […]
Czytaj więcejZgodnie z ustawą ograniczającą handel w niedziele oraz święta, która weszła w życie 1 marca 2018 r., zakaz handlu nie obowiązuje jedynie w pierwszą i ostatnią niedzielę miesiąca. Oto niektóre nowe zjawiska w handlu, jakie dało się zaobserwować w pierwszym, blisko dwumiesięcznym okresie obowiązywania nowych przepisów ograniczających sprzedaż detaliczną w niedziele – które są potwierdzone […]
Czytaj więcejW 2017 roku ogólna wartość rynku produktów spożywczych i szybkozbywalnych w Polsce wzrosła o 4,3 proc. w porównaniu z rokiem 2016 – stwierdza firma badawcza Nielsen. Wartość sprzedaży najbardziej, bo o 4,9 proc., spadła w sklepach najmniejszych – tj. o powierzchni do 40 metrów kwadratowych. Z kolei największe zwyżki sprzedaży, bo aż o […]
Czytaj więcejWydatki na żywność stanowią w dalszym ciągu najbardziej znaczącą pozycję na liście wydatków przeciętnego Polaka. Ogólnie się przyjmuje, że wraz ze wzrostem wynagrodzeń oraz ich siły nabywczej, procentowy udział środków finansowych przeznaczanych na zaspokajanie podstawowych potrzeb, w tym zwłaszcza na produkty spożywcze, powinien się zmniejszać. Dane statystyczne z 2017 roku pokazują jednak, […]
Czytaj więcejW Polsce działa około 107 tysięcy sklepów spożywczych i spożywczo‑przemysłowych – wynika z danych GfK. W ujęciu ilościowym hipermarkety, supermarkety i dyskonty stanowią tylko 6 proc. z tej liczby, ale ich łączny udział w handlu detalicznym żywnością przekracza 60 proc. Pozostałe sklepy to głównie format handlu tradycyjnego. Najwięcej sklepów spożywczych w Polsce, bo […]
Czytaj więcejHandel detaliczny w 2018 roku i w latach następnych będzie, zdaniem brytyjskiego The Institute of Grocery Distribution, kształtować pięć kluczowych trendów. Zostały one wskazane jako wynik międzynarodowych analiz zachowań konsumentów oraz globalnych innowacji w detalu. Marki własne będą oznaczać produkty coraz wyższej jakości Ofertę marki własnej detaliści będą adresować do klientów, mając coraz częściej […]
Czytaj więcejCo nie jest prawem zabronione, jest dozwolone; działalność nierejestrowa; ulga na start dla początkujących przedsiębiorców – to niektóre założenia nowego prawa dotyczącego działalności gospodarczej, które Sejm uchwalił 26 stycznia br., a które zastępuje ustawę z 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej. Tak zwana Konstytucja Biznesu, na którą składa się pakiet kilku ustaw, […]
Czytaj więcej