W tym roku przeprowadzone zostaną trzy ogólnopolskie kampanie promujące krajowe owoce i warzywa. Produkty te stanowią ważny element diety polskich konsumentów, a czynnikami decydującymi w ich nabywaniu jest ich świeżość i bogate walory smakowe.
Czytaj więcejSpadają obroty poszczególnych sieci hipermarketów działających w Polsce. Jako pierwsze odczuły one osłabienie ogólnej koniunktury w handlu w latach minionych. Wydaje się jednak, że problemy hipermarketów są w głównej mierze związane z szybkim rozwojem innych segmentów handlu – w szczególności zaś dyskontów, z którymi hipermarkety toczą obecnie wojnę cenową, ale także z odbudową pozycji w sporej części sklepów osiedlowych.
Czytaj więcejNawet do 25 proc. żywności znajdującej się w obrocie pochodzi z szarej strefy – wynika z szacunków Polskiej Federacji Producentów Żywności. To oznacza, że w 2013 roku Polacy kupili zafałszowane produkty oraz pochodzące z niewiadomego źródła o wartości prawie 59 mld zł.
Czytaj więcejOscypek, miody, fasola, kiełbasa – to niektóre z 36 polskich produktów mających unijne oznaczenia żywności tradycyjnej i regionalnej. O uzyskanie tego znaku starają się kolejni producenci. Na rejestrację czekają m.in.: krupniok śląski, cebularz lubelski, karp milicki. Producenci podkreślają, że zdobycie certyfikatu na wytwarzanie produktu chronionego otworzyło przed nimi zagraniczne rynki.
Czytaj więcejBadanie na temat popularności produktów, wprowadzonych od niedawna na polski rynek, przeprowadził w listopadzie 2013 r. instytut badawczy GfK Polonia. Celem badania było wyłonienie, na podstawie opinii konsumentów, najlepszych nowych produktów, wprowadzonych w okresie od 1 września 2012 r. do 1 września 2013 r.
Czytaj więcejWe wrześniu 2014 roku mają wejść w życie nowe przepisy dotyczące zawartości substancji smolistych w żywności. Producenci wędzonych wędlin i innych produktów uważają, że unijne przepisy mogą doprowadzić do tego, że wiele małych firm wykorzystujących tradycyjne receptury może zniknąć z rynku.
Czytaj więcejNasz kraj powinien przygotować się na obronę wizerunku swojej żywności, w czym muszą współpracować producenci z przedstawicielami polskiego rządu i dyplomacji, mając na uwadze protekcjonizm, który obserwujemy na rynkach międzynarodowych – mówiono podczas VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu, który odbył się w Warszawie.
Czytaj więcejW jaki sposób w coraz bardziej konkurencyjnym otoczeniu mają sobie radzić małe sklepy osiedlowe nieposiadające ani rozbudowanych kompetencji, ani zaplecza analitycznego do tworzenia wyszukanych rozwiązań w obszarze polityki cenowej?
Czytaj więcejWłaścicieli dużych, jak i małych sklepów czekają ułatwienia. Zniknie obowiązek nanoszenia metki z ceną na każdy oferowany na półce produkt z osobna – podaje „Rzeczpospolita”. Wystarczy, że właściciel sklepu poinformuje klienta o cenie w inny sposób.
Czytaj więcejW przyszłym roku, we wszystkich państwach Unii Europejskiej, a więc i w Polsce, wejdą w życie przepisy nakazujące zapewnienie konsumentom – w momencie dokonywania zakupu – dostępu do rzetelnych informacji o produktach. Chodzi o znaczącą ilość danych, które będzie zobowiązany przekazać producent, w tym m.in. o wartościach odżywczych produktów, składnikach, alergenach.
Czytaj więcej