Od rolników będą mogli kupować żywość nie tylko konsumenci indywidualni, ale także placówki zbiorowego żywienia – w tym restauracje i stołówki szkolne. Produkty spożywcze od rolników będą mogły nabywać również sklepy i przedsiębiorcy prowadzący agroturystykę. Żywność tę będzie można oferować także na targach, festynach i kiermaszach. Nowe przepisy mają ułatwić sprzedaż żywności wytworzonej we […]
Czytaj więcejPrzed kilku laty skończyła się w krajowym handlu dominacja hipermarketów. Obecnie już rysuje się perspektywa, że w niedalekiej przyszłości załamanie sprzedaży nastąpi także w sklepach dyskontowych.
Czytaj więcejRząd wstrzymał pobieranie podatku od sprzedaży detalicznej. Podatek miał wejść w życie 1 września 2016 r., jednakże natrafił na sprzeciw Komisji Europejskiej.
Czytaj więcejUstawa o podatku od sprzedaży detalicznej, przyjęta przez parlament, zakłada wprowadzenie dwóch stawek podatku od handlu – 0,8 proc. od przychodu między 17 mln zł a 170 mln zł miesięcznie i 1,4 proc. od przychodu powyżej 170 mln zł miesięcznie. Kwota wolna od podatku w skali roku będzie więc wynosić 204 mln zł. Oznacza to, że zdecydowana większość sklepów w ogóle nie będzie tego podatku płaciła.
Czytaj więcejStworzony zostanie znak „Produkt Polski”, który umożliwi znakowanie wszystkich produktów wytwarzanych z polskich składników i na terenie Polski. Nowe logo zastąpi siedem oznaczeń używanych obecnie. Uprawnieni do niego będą decydowali sami, czy zechcą go używać.
Czytaj więcejSprzedaż żywności i napojów bezalkoholowych w Polsce stanowiła 23,2 proc. wartości sprzedaży detalicznej wszystkich towarów ogółem – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego za rok 2015. W liczbach bezwzględnych wynosiła ona ponad 157 mld zł – czyli ponad 4 tys. zł rocznie na 1 mieszkańca.
Czytaj więcejŚwieżość jest podstawowym kryterium przy wyborze warzyw i owoców, na co wskazuje 80 proc. kupujących. Kolejnym czynnikiem, ważnym dla 53 proc. konsumentów jest cena. Istotnym kryterium zakupu jest także polskie pochodzenie tych produktów – wynika z raportu „Zmiany preferencji Polaków w zakresie konsumpcji żywności”, przygotowanego przez Bank BGŻ BNP Paribas we współpracy z firmą badawczą GfK.
Czytaj więcejWedług agencji badawczej PMR, rynek spożywczy w Polsce w 2015 roku osiągnął wartość 243 miliardy złotych. Innymi słowy – taką łączną kwotę wydali w tamtym roku konsumenci, aby nabyć produkty spożywcze. Rynek produktów do jedzenia jest zresztą największym spośród wszystkich segmentów handlu detalicznego w naszym kraju.
Czytaj więcejPolska należy do grona dziewiętnastu państw Unii Europejskiej, które nie chcą mieć na swoim terytorium upraw genetycznie zmodyfikowanych – w tym także dozwolonej do tej pory kukurydzy MON810.
Czytaj więcejW ostatnich kilkunastu latach nawyki żywieniowe polskich konsumentów uległy znaczącej zmianie. Statystyczny Polak kupuje mniej ziemniaków, pieczywa i mąki. Coraz częściej korzysta z restauracji, barów i kawiarni – jak wynika z raportu „Zmiany preferencji Polaków w zakresie konsumpcji żywności”, przygotowanego przez BGŻ BNP Paribas. Raport został opracowany m.in. na podstawie badania przeprowadzonego na zlecenie Banku przez firmę GfK.
Czytaj więcej