Bezpośrednia, nieskrępowana przepisami możliwość sprzedaży przez rolników produktów przetworzonych w ich własnym gospodarstwach – to powszechne oczekiwanie i postulat zarówno indywidualnych producentów rolnych, jak i licznych rzesz ich potencjalnych klientów.
Czytaj więcejUdział produktów marek własnych w handlu na terenie Polski wynosił w ubiegłym roku 33%. W porównaniu z krajami Europy Zachodniej to wciąż znacząco mniej.
Czytaj więcejProdukty żywnościowe stanowią 22-23 proc. „koszyka zakupów” przeciętnego gospodarstwa domowego w naszym kraju. To nadal bardzo dużo, bo w wysoko rozwiniętych krajach udział ten wynosi mniej niż 15 proc, a w niektórych krajach nawet poniżej 10 proc. wydatków ogółem.
Czytaj więcejPrzedstawiciele sieci handlowych, wchodzących w połowie lat 90. XX w. na polski rynek, wyrażali wtedy opinie, że w ciągu 10, a najdalej 15 lat doprowadzą do zupełnej likwidacji krajowego handlu spożywczego. Tak się jednak nie stało i – na szczęście – wcale się na to nie zanosi…
Czytaj więcejAlergeny wyróżnione w składzie, kraj pochodzenia i informacje o nietypowych dla produktu składnikach muszą się znaleźć na etykietach produktów żywnościowych. Nowe prawo nakazuje też, by czcionka nie była zbyt mała, a opis by był czytelny i zrozumiały.
Czytaj więcejOpakowania służyły pierwotnie do przechowywania i ochrony produktów. Z czasem handlowcy i producenci dostrzegli ich potencjał jako narzędzia komunikacji z konsumentami. Dzisiaj mają m.in. przyciągać uwagę klientów, podkreślać walory marki, informować o cechach produktu czy uwidoczniać promocje. A funkcji opakowań przybywa…
Czytaj więcej„Rynek wewnętrzny w 2013 r.” – to opracowanie Głównego Urzędu Statystycznego, które dostarcza interesujących informacji na temat polskiego handlu hurtowego i detalicznego w roku minionym.
Czytaj więcejSilna konkurencja ze strony nowych formatów handlu zachwiała na pewien czas pozycją targowisk i bazarów. Obecnie jednak następuje w Polsce odrodzenie tej tradycyjnej formy sprzedaży.
Czytaj więcejProducenci wędlin wpisanych na listę produktów tradycyjnych, którzy sprzedają swoje produkty w kraju, nie będą musieli po 1 września 2014 r. dostosowywać się do nowych unijnych przepisów dotyczących wędzenia.
Czytaj więcejPierwszą rzeczą, na jaką często zwracamy uwagę, spoglądając na etykietę produktu spożywczego, jest termin jego przydatności do spożycia. Jeżeli termin został przekroczony, wówczas pozostałe informacje o tym konkretnym produkcie z miejsca przestają mieć dla nas znaczenie. Takie zachowanie jest jednym z nawyków, jakie konsumenci sobie powszechnie przyswoili pod wpływem wieloletnich oddziaływań edukacyjnych. Czy jednak czeka nas pod tym względem rewolucja?
Czytaj więcej