fbpx
  • Languages:
Jak dojechać?

Informacje branżowe

  • Home
  • Informacje branżowe
Czytaj więcej

Bezpośrednia, nieskrępowana przepisami możliwość sprzedaży przez rolników produktów przetworzonych w ich własnym gospodarstwach – to powszechne oczekiwanie i postulat zarówno indywidualnych producentów rolnych, jak i licznych rzesz ich potencjalnych klientów.

Czytaj więcej
Czytaj więcej
12 kw.
2015

Udział produktów marek własnych w handlu na terenie Polski wynosił w ubiegłym roku 33%. W porównaniu z krajami Europy Zachodniej to wciąż znacząco mniej.

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Produkty żywnościowe stanowią 22-23 proc. „koszyka zakupów” przeciętnego gospodarstwa domowego w naszym kraju. To nadal bardzo dużo, bo w wysoko rozwiniętych krajach udział ten wynosi mniej niż 15 proc, a w niektórych krajach nawet poniżej 10 proc. wydatków ogółem.

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Przedstawiciele sieci handlowych, wchodzących w połowie lat 90. XX w. na polski rynek, wyrażali wtedy opinie, że w ciągu 10, a najdalej 15 lat doprowadzą do zupełnej likwidacji krajowego handlu spożywczego. Tak się jednak nie stało i – na szczęście – wcale się na to nie zanosi…

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Alergeny wyróżnione w składzie, kraj pochodzenia i informacje o nietypowych dla produktu składnikach muszą się znaleźć na etykietach produktów żywnościowych. Nowe prawo nakazuje też, by czcionka nie była zbyt mała, a opis by był czytelny i zrozumiały.

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Opakowania służyły pierwotnie do przechowywania i ochrony produktów. Z czasem handlowcy i producenci dostrzegli ich potencjał jako narzędzia komunikacji z konsumentami. Dzisiaj mają m.in. przyciągać uwagę klientów, podkreślać walory marki, informować o cechach produktu czy uwidoczniać promocje. A funkcji opakowań przybywa…

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Silna konkurencja ze strony nowych formatów handlu zachwiała na pewien czas pozycją targowisk i bazarów. Obecnie jednak następuje w Polsce odrodzenie tej tradycyjnej formy sprzedaży.

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Pierwszą rzeczą, na jaką często zwracamy uwagę, spoglądając na etykietę produktu spożywczego, jest termin jego przydatności do spożycia. Jeżeli termin został przekroczony, wówczas pozostałe informacje o tym konkretnym produkcie z miejsca przestają mieć dla nas znaczenie. Takie zachowanie jest jednym z nawyków, jakie konsumenci sobie powszechnie przyswoili pod wpływem wieloletnich oddziaływań edukacyjnych. Czy jednak czeka nas pod tym względem rewolucja?

Czytaj więcej

Polityka prywatności

Copyright © Praska Giełda Spożywcza 2016. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kropka Pod i