fbpx
  • Languages:
Jak dojechać?

Informacje branżowe

  • Home
  • Informacje branżowe
Czytaj więcej

   Parlament przyjął przepisy, które wychodzą naprzeciw oczekiwaniom rolników i drobnych wytwórców na wsi, ułatwiając im wytwarzanie żywności i jej sprzedaż na małą skalę.   Celem nowych przepisów  jest wprowadzenie ułatwień dotyczących procedury rejestracji działalności podmiotów zamierzających prowadzić produkcję na małą skalę i jej sprzedaż. Chodzi o podmioty w ramach tzw. MOL – czyli działalności […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

  Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów po raz pierwszy porównał jakość produktów oferowanych konsumentom z Polski i Europy Zachodniej. Urząd sprawdził jakość 101 produktów. Istotne różnice dotyczyły 12 z nich. UOKiK sprawdził produkty na dwa sposoby, przy pomocy Inspekcji Handlowej i akredytowanych laboratoriów. Pierwsze testy porównawcze polegały na tym, że pod koniec 2017 r. zakupiono […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Od pewnego czasu w krajach Europy Środkowo-Wschodniej toczy się dyskusja na temat sprzedaży na ich rynkach, w tym także w Polsce, wytworzonych przez zachodnie koncerny spożywcze produktów, które charakteryzują się niższą jakością niż takie same, które są sprzedawane w Europie Zachodniej.   Chodzi o żywność oferowaną pod taką samą marką, ale z różnym składem czy […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

  Skuteczne zapobieganie przepakowywaniu oraz sprzedaży zagranicznych owoców oraz warzyw jako polskich – jest celem ustawy przyjętej 20 lipca br. przez parlament. Ustawa zakłada, że produkt, który znajdzie się w sprzedaży, musi mieć informację o kraju pochodzenia. Według resortu rolnictwa, przeprowadzone kontrole dotyczące m.in. jakości owoców i warzyw w tym ziemniaków sprowadzanych z UE oraz […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

  Producenci żywności wprowadzają w błąd konsumentów w całej Europie – wynika z raportu Europejskiej Organizacji Konsumenckiej (BEUC). Raport „Etykiety na produktach żywnościowych: sztuczki handlowe” wskazuje na sposoby, które mają wprowadzać w błąd co do rzeczywistej jakości oferowanej żywności i napojów. Badania w Niemczech i Holandii ujawniły, że ponad 80 proc. konsumentów nie ufa treściom […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Żywność przez Internet regularnie kupuje już co siódmy użytkownik tego medium w Polsce. Jest to nieco więcej niż średnia europejska – jak wykazuje raport Barometr E-shopper 2017. To całkiem sporo – zważywszy na to, że żywność to w potocznym mniemaniu produkty niesprzyjające e-zakupom. Z badania Izby Gospodarki Elektronicznej na ponad 2100 internautach wynika, że aż […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

  Jak wynika z badań, Polacy deklarują mocny sentyment do mikroprzedsiębiorstw handlowych i opowiadają się za ich ochroną. Według raportu „Różnorodność rynkowa w czasach nowego konsumenta”, sporządzonego przez firmę MAM, 69% Polaków preferuje małe sklepy ze względu na zaufanie, jakim darzy pracujących w nich sprzedawców.   Według tegoż raportu, 50 proc. Polaków uważa, że monopol […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Polski handel detaliczny produktami spożywczymi nie daje się zepchnąć do narożnika przez działające w kraju globalne i regionalne sieci sprzedaży. Tradycyjne sklepy osiedlowe, które przez dziesiątki lat stanowiły istotny element w krajobrazie handlu detalicznego, nabierają oddechu i zyskują nowe życie.   Chodzi zwłaszcza o niezbyt duże obiekty sprzedażowe o powierzchni około 300-400 metrów kwadratowych, które […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Zgodnie z ustawą ograniczającą handel w niedziele oraz święta, która weszła w życie 1 marca 2018 r., zakaz handlu nie obowiązuje jedynie w pierwszą i ostatnią niedzielę miesiąca. Oto niektóre nowe zjawiska w handlu, jakie dało się zaobserwować w pierwszym, blisko dwumiesięcznym okresie obowiązywania nowych przepisów ograniczających sprzedaż detaliczną w niedziele – które są potwierdzone […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

   W 2017 roku ogólna wartość rynku produktów spożywczych i szybkozbywalnych w Polsce wzrosła o 4,3 proc. w porównaniu z rokiem 2016 – stwierdza firma badawcza Nielsen.   Wartość sprzedaży najbardziej, bo o 4,9 proc., spadła w sklepach najmniejszych – tj. o powierzchni do 40 metrów kwadratowych. Z kolei największe zwyżki sprzedaży, bo aż o […]

Czytaj więcej

Polityka prywatności

Copyright © Praska Giełda Spożywcza 2016. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kropka Pod i