To spore zaskoczenie, ale aż 60 proc. Polaków nie ufa informacjom na opakowaniach produktów spożywczych, a 56 proc. uważa, że żywność produkowana na polski rynek jest niższej jakości niż dostępna na rynkach Europy Zachodniej – wynika z badań przeprowadzonego przez PR Hub wspólnie z Wydziałem Nauk o Zdrowiu Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Bezpieczeństwo żywności należy obecnie […]
Czytaj więcej258 tysięcy sklepów ogółem było w Polsce na koniec grudnia ubiegłego roku – a to oznacza, że liczba miejsc sprzedaży detalicznej w 2020 roku w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego spadła o 0,2 proc. Jednocześnie w tym samym czasie właściciele sklepów zawiesili z racji pandemii blisko 19 tys. działalności związanych ze sprzedażą detaliczną – […]
Czytaj więcejZgodnie z przewidywaniami, po wejściu z początkiem obecnego roku podatku cukrowego, ceny w handlu tradycyjnym rosną – ale stopniowo i mniej niż w dużych sieciach. Najwyższe wzrosty odnotowały segmenty napojów gazowanych smakowych oraz napojów typu cola (średnie wzrosty cen o około 5–7 proc.). Produkty, które są liderami w swoich segmentach, odnotowały wzrosty na poziomie 10–15 […]
Czytaj więcejJak wynika z badania firmy Proxi.cloud, najczęściej wybieranym dniem na weekendowe zakupy w Polsce nie jest już sobota. Obecnie największy ruch notuje się w piątek. Wpływ na zmianę mają – w połączeniu z zakazem handlu w niedziele – przede wszystkim informacje o covidzie. Z badania przeprowadzonego na próbie blisko dwóch milionów konsumentów (!) wynika, że […]
Czytaj więcejW wyniku niepewności związanej z koronawirusem, konsumenci kupują rzadziej, a szeroko pojęty handel przeniósł się w dużej mierze do Internetu. Jaki pod tym względem będzie rok 2021? Czy mimo niesprzyjających okoliczności, małym sklepom uda się wyjść z kryzysu obronną ręką? Jeszcze na początku ubiegłego roku nic nie wskazywało na to, że handel aż tak się […]
Czytaj więcejOd 1 stycznia 2021 roku będzie pobierany podatek od sprzedaży detalicznej. Według ministerstwa finansów, podatek detaliczny ma m.in. wyrównywać szanse między dużymi firmami handlowymi a mniejszymi – na korzyść tych mniejszych. Szczegółowe zasady opodatkowania określa ustawa, która weszła w życie 1 września 2016 roku, jednak przez ostatnie lata pobór tego podatku był zawieszony. Przedmiotem opodatkowania […]
Czytaj więcejZakupy przedświąteczne w tym roku bardzo się różnią od tych w poprzednich latach. Zmienił się nie tylko nasz koszyk zakupowy, ale przede wszystkim to, jak podchodzimy do zakupów. Jak twierdzą handlowcy, jeszcze nigdy w tak krótkim czasie zachowania konsumentów nie uległy tak dużym zmianom. W związku z chaotycznymi zarządzeniami dotyczącymi handlu, spora część Polaków zrezygnowała […]
Czytaj więcejŻywność, którą się kupuje, powinna pochodzić ze źródeł pewnych – wynika z badań konsumentów w Polsce, przeprowadzonych przez naukowców Uniwersytetu Warszawskiego na temat zaufania do łańcucha dostaw w sektorze spożywczym. Zaufanie jest oparte głównie na przekonaniu o bezpieczeństwie żywności oraz o jej jakości. Te dwa czynniki są kojarzone przez konsumentów głównie z lokalnością. Wnioski z […]
Czytaj więcejPandemia przyspieszyła rozwój handlu produktami spożywczymi w kanale on-line o około 3-4 lata – wynika z europejskiego badania konsumentów przeprowadzonego przez Bain & Company. W wyniku pandemii gwałtownie wzrosło też zainteresowanie produktami z segmentu zdrowej żywności i pogłębiła się polaryzacja cenowa produktów. Trend robienia zakupów spożywczych przez Internet zostanie z nami prawdopodobnie na dłużej. Świadczą o tym deklaracje […]
Czytaj więcejMiejsce pochodzenia produktu jest ważnym motywem przy podejmowaniu decyzji zakupowych – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” Na to kryterium podczas codziennych zakupów zwraca uwagę ponad jedna czwarta ankietowanych. Co więcej, kupowanie polskich produktów jest obecnie postrzegane jako jeden z przejawów patriotyzmu (42,1 proc.), zaraz po przywiązaniu do polskiej […]
Czytaj więcej