Odnotowano w Polsce w roku 2019 znacznie mniej likwidacji sklepów w handlu detalicznym niż w latach wcześniejszych – wynika z danych firmy badawczej Bisnode Polska. Na koniec 2019 roku aktywnie działało na polskim rynku 258,6 tys. sklepów, co stanowi spadek o zaledwie 0,6 proc. liczby placówek w porównaniu do roku wcześniejszego. Należy przede wszystkim zwrócić […]
Czytaj więcejŻywność oferowana w handlu jest dla klientów całkowicie bezpieczna. Europejski Urząd Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) ogłosił, że nie ma dowodów na to, że żywność jest drogą lub źródłem przenoszenia koronawirusa. W ramach najnowszych wytycznych Ministerstwa Rozwoju dla placówek handlowych, poza oczywistymi wskazaniami, jak: częste mycie i dezynfekcja rąk, zachowanie odległości między klientami czy ograniczanie możliwości przebierania […]
Czytaj więcejOgólna kwota 620 mln złotych wydana na produkty bio, z zielonym listkiem, to – według firmy badawczej Nielsen – o 15 proc. więcej niż w poprzedzającym go roku 2018. Wartościowo produkty te stanowią jednak zaledwie około 0,5 proc. wartości sprzedaży na całym polskim rynku artykułów spożywczych i pozostałych produktów szybko zbywalnych. Według wartości sprzedaży – […]
Czytaj więcejNa pytanie tytułowe, jak też i na kilka innych, które dotyczyły JAKOŚCI zakupów mięsa i wędlin w handlu detalicznym, odpowiedzieli autorzy obszernego badania przeprowadzonego przez firmę Biostat na zlecenie Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI). Ubiegłoroczne, szeroko zakrojone badanie nie potwierdziło przede wszystkim obaw, które towarzyszą producentom mięsa i wędlin w krajach wysoko rozwiniętych, […]
Czytaj więcejW dalszym ciągu prawie co drugą złotówkę wydawaną w Polsce na artykuły spożywcze i pozostałe produkty szybko zbywalne przejmują sklepy osiedlowe oraz supermarkety. Segment ten w ostatnim roku urósł w Polsce w tempie 4,6 proc. i pod względem dynamiki sprzedaży ustępuje wyłącznie dyskontom. Potencjał wzrostu osiedlowych sklepów wciąż jest ogromny. Takie dane płyną z analiz […]
Czytaj więcej„Bez GMO” i „Wyprodukowano bez stosowania GMO” – takie znaki zostaną wprowadzone w obrocie produktami spożywczymi od 1 stycznia 2020 r. Dzięki nowym oznaczeniom konsumenci dowiedzą się, czy dany produkt wyprodukowano z organizmów genetycznie zmodyfikowanych. Według Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, nowe oznakowanie ma na celu ujednolicenie formy graficznej znaków stosowanych dla żywności (w tym […]
Czytaj więcejWsparciem dla zmiany nawyków zakupowych Polaków jest ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna „Wybieram 590 – sobota dla Polski”, która uświadamia korzyści z kupowania rodzimych produktów. Z analizy firmy Grant Thornton na potrzeby projektu wynika, że choćby nieco większy niż obecnie patriotyzm konsumencki mógłby przynieść Polakom miliardy złotych rocznie. Okazuje się, że w przypadku produktów i usług spełniających dwa […]
Czytaj więcejNajczęściej spożywanymi produktami w naszym kraju są owoce i warzywa. Niemal 50 proc. Polaków włącza je do swojej codziennej diety, a aż 95 proc. spożywa je przynajmniej raz w tygodniu – tak wynika z badań agencji badawczej SW Research, zleconych przez markę Frosta. Najbardziej popularnym wśród rodaków mięsem jest mięso białe, po które raz w […]
Czytaj więcejW Polsce na koniec 2018 roku działało – według GUS – ponad dwa tysiące targowisk stałych i ponad siedem tysięcy sezonowych. Tylko na samych targowiskach stałych sprzedaż odbywała się w ponad 90 tysiącach punktów, z czego ponad 50 tysięcy pracowało codziennie. Targowiska mają się więc całkiem dobrze. Jak podaje GUS, w 2018 roku w krajowej […]
Czytaj więcejWydatki na żywność i napoje bezalkoholowe miały najwyższy wśród innych składników udział w strukturze wydatków ogółu gospodarstw domowych w 2018 roku – wynoszący 24,8 proc. Kształtowały się one od 20,9 proc. w gospodarstwach osób pracujących na własny rachunek i poza gospodarstwem rolnym – do 30,8 proc. w gospodarstwach rolników – jak czytamy w publikacji GUS: […]
Czytaj więcej