46 proc. Polaków kupuje więcej niż jest w stanie zużyć na bieżąco. To najwyższy dla Polski wskaźnik w historii ankiety przeprowadzanej w wielu krajach cyklicznie przez firmę doradczą Deloitte. Po zwiększonych przed świętami Bożego Narodzenia i Sylwestrem wydatkach na żywność i alkohol, obecnie Polacy planują zdecydowanie mniej wydawać na te kategorie zakupowe. Tylko nieco ponad […]
Czytaj więcejTo spore zaskoczenie, ale aż 60 proc. Polaków nie ufa informacjom na opakowaniach produktów spożywczych, a 56 proc. uważa, że żywność produkowana na polski rynek jest niższej jakości niż dostępna na rynkach Europy Zachodniej – wynika z badań przeprowadzonego przez PR Hub wspólnie z Wydziałem Nauk o Zdrowiu Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Bezpieczeństwo żywności należy obecnie […]
Czytaj więcej258 tysięcy sklepów ogółem było w Polsce na koniec grudnia ubiegłego roku – a to oznacza, że liczba miejsc sprzedaży detalicznej w 2020 roku w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego spadła o 0,2 proc. Jednocześnie w tym samym czasie właściciele sklepów zawiesili z racji pandemii blisko 19 tys. działalności związanych ze sprzedażą detaliczną – […]
Czytaj więcejZgodnie z przewidywaniami, po wejściu z początkiem obecnego roku podatku cukrowego, ceny w handlu tradycyjnym rosną – ale stopniowo i mniej niż w dużych sieciach. Najwyższe wzrosty odnotowały segmenty napojów gazowanych smakowych oraz napojów typu cola (średnie wzrosty cen o około 5–7 proc.). Produkty, które są liderami w swoich segmentach, odnotowały wzrosty na poziomie 10–15 […]
Czytaj więcejJak wynika z badania firmy Proxi.cloud, najczęściej wybieranym dniem na weekendowe zakupy w Polsce nie jest już sobota. Obecnie największy ruch notuje się w piątek. Wpływ na zmianę mają – w połączeniu z zakazem handlu w niedziele – przede wszystkim informacje o covidzie. Z badania przeprowadzonego na próbie blisko dwóch milionów konsumentów (!) wynika, że […]
Czytaj więcejW wyniku niepewności związanej z koronawirusem, konsumenci kupują rzadziej, a szeroko pojęty handel przeniósł się w dużej mierze do Internetu. Jaki pod tym względem będzie rok 2021? Czy mimo niesprzyjających okoliczności, małym sklepom uda się wyjść z kryzysu obronną ręką? Jeszcze na początku ubiegłego roku nic nie wskazywało na to, że handel aż tak się […]
Czytaj więcejOd 1 stycznia 2021 roku będzie pobierany podatek od sprzedaży detalicznej. Według ministerstwa finansów, podatek detaliczny ma m.in. wyrównywać szanse między dużymi firmami handlowymi a mniejszymi – na korzyść tych mniejszych. Szczegółowe zasady opodatkowania określa ustawa, która weszła w życie 1 września 2016 roku, jednak przez ostatnie lata pobór tego podatku był zawieszony. Przedmiotem opodatkowania […]
Czytaj więcejZakupy przedświąteczne w tym roku bardzo się różnią od tych w poprzednich latach. Zmienił się nie tylko nasz koszyk zakupowy, ale przede wszystkim to, jak podchodzimy do zakupów. Jak twierdzą handlowcy, jeszcze nigdy w tak krótkim czasie zachowania konsumentów nie uległy tak dużym zmianom. W związku z chaotycznymi zarządzeniami dotyczącymi handlu, spora część Polaków zrezygnowała […]
Czytaj więcejŻywność, którą się kupuje, powinna pochodzić ze źródeł pewnych – wynika z badań konsumentów w Polsce, przeprowadzonych przez naukowców Uniwersytetu Warszawskiego na temat zaufania do łańcucha dostaw w sektorze spożywczym. Zaufanie jest oparte głównie na przekonaniu o bezpieczeństwie żywności oraz o jej jakości. Te dwa czynniki są kojarzone przez konsumentów głównie z lokalnością. Wnioski z […]
Czytaj więcejPandemia przyspieszyła rozwój handlu produktami spożywczymi w kanale on-line o około 3-4 lata – wynika z europejskiego badania konsumentów przeprowadzonego przez Bain & Company. W wyniku pandemii gwałtownie wzrosło też zainteresowanie produktami z segmentu zdrowej żywności i pogłębiła się polaryzacja cenowa produktów. Trend robienia zakupów spożywczych przez Internet zostanie z nami prawdopodobnie na dłużej. Świadczą o tym deklaracje […]
Czytaj więcej