W tym roku blisko 90 proc. Polaków kupi świąteczne prezenty – to wzrost aż o 15 procent wobec roku ubiegłego. Jednak niemal co trzeci (31,5 proc.) z nas przeznaczy na nie mniej pieniędzy niż w 2020 roku – wynika z badania Gumtree przeprowadzonego przez SW Research. Po zeszłorocznym Bożym Narodzeniu, do którego Polacy przygotowywali się […]
Czytaj więcejInflacja w Polsce jest najwyższa od 20 lat. Polacy mają rozmaite strategie radzenia sobie z rosnącymi cenami. Zdecydowana większość ogranicza wydatki na codzienne zakupy, starając się kupować mniej bądź też szukając tańszych produktów (75 proc.) – napisał CBOS. Ośrodek badający opinie podał też, że w obliczu inflacji Polacy często rezygnują z większych wydatków lub odkładają […]
Czytaj więcejCzęściej niż inne nacje w Europie jesteśmy gotowi więcej zapłacić za żywność dobrej jakości – wynika z raportu firmy doradczej Deloitte The Conscious Consumer. To o tyle zaskakujące, że przecież siła nabywcza Polaków jest znacznie mniejsza niż społeczeństw Europy Zachodniej, a przecież jedzenie lepszej jakości jest droższe… Blisko 64 proc. konsumentów w Europie przyznało, że […]
Czytaj więcejKonsumpcja ryb w Polsce z roku na rok rośnie – wynika z informacji Polskiej Agencji Prasowej. Według Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej ich spożycie w tym roku wyniesie 14 kg na mieszkańca. Najchętniej jemy śledzie, mintaje i makrele. W ostatnich kilku latach nasi rodacy spożywają sukcesywnie coraz więcej ryb i owoców morza. W 2017 […]
Czytaj więcejNowe przepisy, które będą funkcjonować od 1 lutego 2022 roku, mają przede wszystkim uniemożliwić otwieranie sklepu metodą „na placówkę pocztową”. To zła wiadomość dla niemal wszystkich dyskontów, marketów i hipermarketów, które od połowy sierpnia br. otwierały swoje miejsca sprzedaży w niedziele. Po zmianach, mogą otworzyć się tylko te sklepy z pracownikami najemnymi „za ladą”, które […]
Czytaj więcejObowiązuje już w Polsce ustawa, która obliguje wszystkie punkty handlowo-usługowe, aby umożliwiły klientom zapłatę gotówką. To zobowiązanie nie dotyczy punktów samoobsługowych. Zgodnie z nowymi przepisami – z witryn sklepowych muszą zniknąć tabliczki z napisem „płatność tylko kartą”. Żaden sklep ani usługodawca nie będzie mógł uzależnić sprzedaży towaru bądź usługi od konkretnej formy płatności ani odmówić […]
Czytaj więcejPolacy są w światowej czołówce pod względem częstotliwości zakupów on-line – wynika z badania na zlecenie globalnego banku detalicznego Klarna. Ostatnie dane stawiają Polskę nawet przed takimi krajami, jak USA, Wielka Brytania czy Australia. Blisko 33 proc. Polaków przyznało, że robi zakupy on-line przynajmniej raz w tygodniu. Polacy kupują w sieci częściej niż mieszkańcy Szwecji […]
Czytaj więcejLiczba sklepów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych w Polsce od czerwca 2020 do czerwca 2021 roku spadła o 1,8 tys. i jest szacowana na 98 tys. – wynika z badania liczebności i struktury handlu przeprowadzonego przez firmę NielsenIQ. Liczba sklepów spożywczych wciąż maleje, ale tempo spadku utrzymuje się na poziomie niższym niż w latach ubiegłych. Warto pamiętać, […]
Czytaj więcejPonad połowa (55 proc.) konsumentów zmieniła sposób robienia zakupów w związku z wysoką inflacją – wynika z badania firmy Numertor. Co więcej, dwie trzecie pytanych w ciągu najbliższych sześciu miesięcy spodziewa się jeszcze wyższej inflacji. Jej utrzymywanie się lub dalszy wzrost będzie powodował obawy dotyczące cen i zmiany w wydatkach zwłaszcza na codzienne artykuły spożywcze. […]
Czytaj więcejBlisko 76 proc. podróżujących twierdzi, że podczas wyjazdu podejmie działania, które będą miały pozytywny wpływ na gospodarkę w danym miejscu m.in. poprzez zakupy w lokalnych sklepach – wynika z raportu Booking.com Współcześni podróżnicy są bardziej świadomi swojego pozytywnego wpływu na odwiedzane miejsca. Podczas wyjazdu wakacyjnego ponad 40 proc. z nich kupuje w małych sklepikach. Nowocześnie […]
Czytaj więcej