fbpx
  • Languages:
Jak dojechać?

Informacje branżowe

  • Home
  • Informacje branżowe
Czytaj więcej

Ponad połowa (55 proc.) konsumentów zmieniła sposób robienia zakupów w związku z wysoką inflacją – wynika z badania firmy Numertor. Co więcej, dwie trzecie pytanych w ciągu najbliższych sześciu miesięcy spodziewa się jeszcze wyższej inflacji. Jej utrzymywanie się lub dalszy wzrost będzie powodował obawy dotyczące cen i zmiany w wydatkach zwłaszcza na codzienne artykuły spożywcze. […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Blisko 76 proc. podróżujących twierdzi, że podczas wyjazdu podejmie działania, które będą miały pozytywny wpływ na gospodarkę w danym miejscu m.in. poprzez zakupy w lokalnych sklepach – wynika z raportu Booking.com Współcześni podróżnicy są bardziej świadomi swojego pozytywnego wpływu na odwiedzane miejsca. Podczas wyjazdu wakacyjnego ponad 40 proc. z nich kupuje w małych sklepikach. Nowocześnie […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Zdaniem ekspertów, w ciągu najbliższych pięciu lat rynek roślinnych alternatyw dla żywności zwierzęcej będzie rósł w dwucyfrowym tempie (od 14 proc. do 18 proc.). Z raportu Fundacji ProVeg Polska wynika, że trend roślinny zostanie z nami na dobre. W ciągu ostatnich dwóch lat wartość sprzedaży w sektorze roślinnych alternatyw żywności w Europie wzrosła o połowę. […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Rośnie wartość rynku żywności ekologicznej w Polsce, przybywa punktów jej sprzedaży oraz przetwórców, a w pandemii znacznie wzrósł handel tą żywnością przez Internet – wynika z opracowania „Żywność ekologiczna w Polsce. Raport 2021” przygotowanego przez Koalicję na Rzecz Rozwoju Rynku Żywności BIO i NielsenIQ. Wartość polskiego rynku żywności ekologicznej szacowana jest w skali roku na […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Handel hurtowy przetrwał pandemię w lepszej kondycji niż handel detaliczny – wynika za analiz Polskiego Instytutu Ekonomicznego, a firmy handlowe uzyskują wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży, mimo że mierzą się z różnymi barierami w prowadzeniu działalności. Na lepszą kondycję handlu hurtowego niż handlu detalicznego złożyło się wiele czynników. Przedsiębiorstwa hurtowe korzystają z możliwości sprzedaży do firm z innych sektorów gospodarki (np. […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Polacy chętnie wybierają produkty od krajowych lokalnych producentów będąc przekonani, że w ten sposób nie tylko wybierają świeżość i dobry smak, ale też wspierają rozwój lokalnej gospodarki i przyczyniają się do ochrony środowiska – tak wynika z badania przeprowadzonego w ramach kampanii Wybieram Lokalne. Coraz częściej zwracamy uwagę na to, jak się odżywiamy, jakie produkty […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Odwrócił trend spadkowy obserwowany w handlu tradycyjnym od lutego bieżącego roku – jak wynika z danych M/platform za maj 2021 roku. Po trzech miesiącach spadków wartości sprzedaży – w ujęciu rok do roku – odnotowano niewielki wzrost o 0,7 proc. w stosunku do maja 2020 roku. Wzrosła też liczba transakcji o 5,3 proc. Obecny, czyli […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Obecnie zakupów w tej formie dokonuje 84 proc. użytkowników Internetu – wynika z raportu ,,Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2021”. Tendencja wzrostowa w kierunku zakupów w sieci stale się utrzymuje, a preferencje konsumenta, aby kupować szybko, łatwo i wygodnie się nie zmieniają. To kolejny rok, gdzie odsetek kupujących online rośnie o ponad 10 proc. W stosunku do […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Tak wynika z ostatnich danych statystycznych… W kwietniu 2021 roku łączna wartość sprzedaży w małoformatowych sklepach, a więc o powierzchni do 300 m2, była o 8,3 proc. niższa niż w kwietniu 2020 roku, mimo że liczba transakcji wzrosła w tym czasie o 8,7 proc. W porównaniu z marcem, liczba klientów odwiedzających sklepy małego formatu była […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Zakupy są wciąż dla Polaków ważne jako rodzaj aktywności. Około 63 proc. kupujących deklaruje, że lubi bez pośpiechu przejść przez wszystkie części sklepu. Jest to wskaźnik wysoki, ale z tendencją spadkową. Dziś bardziej niż przyjemność liczy się sprawność i ułatwienia w zrobieniu zakupów – wynika z raportu Shopper Trends 2021 na podstawie badania firmy NielsenIQ. […]

Czytaj więcej

Polityka prywatności

Copyright © Praska Giełda Spożywcza 2016. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kropka Pod i