Ponad połowa (55 proc.) konsumentów zmieniła sposób robienia zakupów w związku z wysoką inflacją – wynika z badania firmy Numertor. Co więcej, dwie trzecie pytanych w ciągu najbliższych sześciu miesięcy spodziewa się jeszcze wyższej inflacji. Jej utrzymywanie się lub dalszy wzrost będzie powodował obawy dotyczące cen i zmiany w wydatkach zwłaszcza na codzienne artykuły spożywcze. […]
Czytaj więcejBlisko 76 proc. podróżujących twierdzi, że podczas wyjazdu podejmie działania, które będą miały pozytywny wpływ na gospodarkę w danym miejscu m.in. poprzez zakupy w lokalnych sklepach – wynika z raportu Booking.com Współcześni podróżnicy są bardziej świadomi swojego pozytywnego wpływu na odwiedzane miejsca. Podczas wyjazdu wakacyjnego ponad 40 proc. z nich kupuje w małych sklepikach. Nowocześnie […]
Czytaj więcejZdaniem ekspertów, w ciągu najbliższych pięciu lat rynek roślinnych alternatyw dla żywności zwierzęcej będzie rósł w dwucyfrowym tempie (od 14 proc. do 18 proc.). Z raportu Fundacji ProVeg Polska wynika, że trend roślinny zostanie z nami na dobre. W ciągu ostatnich dwóch lat wartość sprzedaży w sektorze roślinnych alternatyw żywności w Europie wzrosła o połowę. […]
Czytaj więcejRośnie wartość rynku żywności ekologicznej w Polsce, przybywa punktów jej sprzedaży oraz przetwórców, a w pandemii znacznie wzrósł handel tą żywnością przez Internet – wynika z opracowania „Żywność ekologiczna w Polsce. Raport 2021” przygotowanego przez Koalicję na Rzecz Rozwoju Rynku Żywności BIO i NielsenIQ. Wartość polskiego rynku żywności ekologicznej szacowana jest w skali roku na […]
Czytaj więcejHandel hurtowy przetrwał pandemię w lepszej kondycji niż handel detaliczny – wynika za analiz Polskiego Instytutu Ekonomicznego, a firmy handlowe uzyskują wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży, mimo że mierzą się z różnymi barierami w prowadzeniu działalności. Na lepszą kondycję handlu hurtowego niż handlu detalicznego złożyło się wiele czynników. Przedsiębiorstwa hurtowe korzystają z możliwości sprzedaży do firm z innych sektorów gospodarki (np. […]
Czytaj więcejPolacy chętnie wybierają produkty od krajowych lokalnych producentów będąc przekonani, że w ten sposób nie tylko wybierają świeżość i dobry smak, ale też wspierają rozwój lokalnej gospodarki i przyczyniają się do ochrony środowiska – tak wynika z badania przeprowadzonego w ramach kampanii Wybieram Lokalne. Coraz częściej zwracamy uwagę na to, jak się odżywiamy, jakie produkty […]
Czytaj więcejOdwrócił trend spadkowy obserwowany w handlu tradycyjnym od lutego bieżącego roku – jak wynika z danych M/platform za maj 2021 roku. Po trzech miesiącach spadków wartości sprzedaży – w ujęciu rok do roku – odnotowano niewielki wzrost o 0,7 proc. w stosunku do maja 2020 roku. Wzrosła też liczba transakcji o 5,3 proc. Obecny, czyli […]
Czytaj więcejObecnie zakupów w tej formie dokonuje 84 proc. użytkowników Internetu – wynika z raportu ,,Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2021”. Tendencja wzrostowa w kierunku zakupów w sieci stale się utrzymuje, a preferencje konsumenta, aby kupować szybko, łatwo i wygodnie się nie zmieniają. To kolejny rok, gdzie odsetek kupujących online rośnie o ponad 10 proc. W stosunku do […]
Czytaj więcejTak wynika z ostatnich danych statystycznych… W kwietniu 2021 roku łączna wartość sprzedaży w małoformatowych sklepach, a więc o powierzchni do 300 m2, była o 8,3 proc. niższa niż w kwietniu 2020 roku, mimo że liczba transakcji wzrosła w tym czasie o 8,7 proc. W porównaniu z marcem, liczba klientów odwiedzających sklepy małego formatu była […]
Czytaj więcejZakupy są wciąż dla Polaków ważne jako rodzaj aktywności. Około 63 proc. kupujących deklaruje, że lubi bez pośpiechu przejść przez wszystkie części sklepu. Jest to wskaźnik wysoki, ale z tendencją spadkową. Dziś bardziej niż przyjemność liczy się sprawność i ułatwienia w zrobieniu zakupów – wynika z raportu Shopper Trends 2021 na podstawie badania firmy NielsenIQ. […]
Czytaj więcej