• Languages:
Jak dojechać?

Informacje branżowe

  • Home
  • Informacje branżowe
Czytaj więcej

W tym roku przeprowadzone zostaną trzy ogólnopolskie kampanie promujące krajowe owoce i warzywa. Produkty te stanowią ważny element diety polskich konsumentów, a czynnikami decydującymi w ich nabywaniu jest ich świeżość i bogate walory smakowe.

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Spadają obroty poszczególnych sieci hipermarketów działających w Polsce. Jako pierwsze odczuły one osłabienie ogólnej koniunktury w handlu w latach minionych. Wydaje się jednak, że problemy hipermarketów są w głównej mierze związane z szybkim rozwojem innych segmentów handlu – w szczególności zaś dyskontów, z którymi hipermarkety toczą obecnie wojnę cenową, ale także z odbudową pozycji w sporej części sklepów osiedlowych.

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Oscypek, miody, fasola, kiełbasa – to niektóre z 36 polskich produktów mających unijne oznaczenia żywności tradycyjnej i regionalnej. O uzyskanie tego znaku starają się kolejni producenci. Na rejestrację czekają m.in.: krupniok śląski, cebularz lubelski, karp milicki. Producenci podkreślają, że zdobycie certyfikatu na wytwarzanie produktu chronionego otworzyło przed nimi zagraniczne rynki.

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Badanie na temat popularności produktów, wprowadzonych od niedawna na polski rynek, przeprowadził w listopadzie 2013 r. instytut badawczy GfK Polonia. Celem badania było wyłonienie, na podstawie opinii konsumentów, najlepszych nowych produktów, wprowadzonych w okresie od 1 września 2012 r. do 1 września 2013 r.

Czytaj więcej
Czytaj więcej

We wrześniu 2014 roku mają wejść w życie nowe przepisy dotyczące zawartości substancji smolistych w żywności. Producenci wędzonych wędlin i innych produktów uważają, że unijne przepisy mogą doprowadzić do tego, że wiele małych firm wykorzystujących tradycyjne receptury może zniknąć z rynku.

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Nasz kraj powinien przygotować się na obronę wizerunku swojej żywności, w czym muszą współpracować producenci z przedstawicielami polskiego rządu i dyplomacji, mając na uwadze protekcjonizm, który obserwujemy na rynkach międzynarodowych – mówiono podczas VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu, który odbył się w Warszawie.

Czytaj więcej
Czytaj więcej

W jaki sposób w coraz bardziej konkurencyjnym otoczeniu mają sobie radzić małe sklepy osiedlowe nieposiadające ani rozbudowanych kompetencji, ani zaplecza analitycznego do tworzenia wyszukanych rozwiązań w obszarze polityki cenowej?

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Właścicieli dużych, jak i małych sklepów czekają ułatwienia. Zniknie obowiązek nanoszenia metki z ceną na każdy oferowany na półce produkt z osobna – podaje „Rzeczpospolita”. Wystarczy, że właściciel sklepu poinformuje klienta o cenie w inny sposób.

Czytaj więcej
Czytaj więcej

W przyszłym roku, we wszystkich państwach Unii Europejskiej, a więc i w Polsce, wejdą w życie przepisy nakazujące zapewnienie konsumentom – w momencie dokonywania zakupu – dostępu do rzetelnych informacji o produktach. Chodzi o znaczącą ilość danych, które będzie zobowiązany przekazać producent, w tym m.in. o wartościach odżywczych produktów, składnikach, alergenach.

Czytaj więcej

Polityka prywatności

Copyright © Praska Giełda Spożywcza 2016. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kropka Pod i