Na polskim rynku żywności zauważa się stały, choć niegwałtowny wzrost sprzedaży żywności ekologicznej. Wartość tego rynku szacowana jest na 1,36 miliarda złotych w cenach detalicznych – co stanowi 0,5 proc całego rynku spożywczego. Mimo, iż żywność ekologiczna jest bez wątpienia droższa od konwencjonalnej i uznawana niekiedy za produkt luksusowy, to od wielu lat obserwujemy stały […]
Czytaj więcej„Sztuka Mięsa” to firma hurtowa zajmująca się sprzedażą świeżego mięsa oraz gotowych produktów mięsnych. Od niedawna dystrybucję własnych produktów prowadzi także na Praskiej Giełdzie Spożywczej. Zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej hurtowni: .www.sztukamiesahurt.pl Hurtownia ma w ofercie pełny asortyment wołowiny, wieprzowiny i podrobów. Swoich klientów zaopatruje także w mięso drobiowe oraz w wędliny. Posiada własny zakład […]
Czytaj więcejZ badania ARC Rynek i Opinia wynika, że w odpowiedzi na inflację, rosnące ceny i wyższe stopy procentowe kredytów Polacy – w zależności od zasobności portfela i własnych preferencji podchodzą do tych zjawisk w różny sposób: m.in. ograniczając zbędne wydatki albo przeciwnie – częściej wydając zgromadzone pieniądze zamiast patrzeć, jak ich wartość maleje. Blisko 40 […]
Czytaj więcejW kwietniu br. w sklepach spożywczych było średnio o 21,8 proc. drożej w porównaniu do analogicznego miesiąca w 2021 roku – wynika z cyklicznego raportu UCE RESEARCH i Wyższych Szkół Bankowych. Realny wzrost cen produktów pierwszej potrzeby i odczuwalność tego wzrostu są więc dla konsumentów znacznie wyższe niż wskazują oficjalne ogólne odczyty inflacji. Do porównania […]
Czytaj więcejWedług Polskiej Izby Handlu, w marcu 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach do 300 m2 – czyli małoformatowych – była o 10 proc. wyższa, a liczba transakcji o 7,7 proc. wyższa w porównaniu do marca roku ubiegłego. W marcu 2022 r. liczba transakcji w sklepach małoformatowych była wyższa niż rok wcześniej, m.in. za sprawą większej […]
Czytaj więcejPo wybuchu wojny na Ukrainie wielu Polaków głośno zapowiadało, że przestanie robić zakupy w sklepach wiadomych sieci, które nie zawiesiły działalności w Rosji po jej ataku na naszego wschodniego sąsiada. Firma Proxi.cloud i platforma UCE RESEARCH objęły monitoringiem ponad 481 tys. klientów i blisko 2 tys. placówek w całej Polsce, porównując wyniki z okresu 30 […]
Czytaj więcejKonsumenci w Europie mają ograniczone zaufanie, a polscy konsumenci mają jeszcze mniejsze zaufanie do producentów żywności niż wynosi średnia europejska – jak wynika z badania EIT Food Trust Report przeprowadzonego wśród ponad 20 tysięcy osób w 18 krajach europejskich. Jeśli chodzi o ogół Europejczyków – to mniej niż połowa z nich ma zaufanie do branży […]
Czytaj więcejW obliczu konfliktu zbrojnego za wschodnią granicą – którego strony są światowymi eksporterami produkcji roślinnej – pierwszorzędnym zagadnieniem staje się zapewnienie odpowiedniego poziomu produkcji roślinnej i zwierzęcej w Polsce, a także dostaw składników spożywczych pozyskiwanych w większości z importu. Sprawa bezpieczeństwa żywnościowego na poziomie państwa jest przedmiotem troski nie tylko Ukrainy i jej sąsiadów, ale […]
Czytaj więcejW reakcji na wojnę na Ukrainie blisko połowa Polaków dokonała zmian w sposobie gospodarowania pieniędzmi z myślą o bezpieczeństwie w zakresie zaopatrzenia w żywność i w zakresie stanu własnych finansów – wynika z badania Agencji Badań i Opinii SW Research. Prawie połowa dorosłych Polaków zmieniła swoje zachowania w zakresie podejmowanych decyzji zakupowych, a 20 proc. w […]
Czytaj więcejSprzedaż detaliczna produktów spożywczych i innych szybko zbywalnych w Polsce w ostatnim tygodniu lutego br. odnotowała 12 proc. wzrostu w porównaniu do analogicznego tygodnia roku poprzedniego – jak wynika z danych przedstawionych przez firmę badawczą Nielsen. Warto też odnotować, że o 8 proc., wobec tego samego okresu roku ubiegłego, wzrosła sprzedaż liczona od początku roku […]
Czytaj więcej