fbpx
  • Languages:
Jak dojechać?

Informacje branżowe

  • Home
  • Informacje branżowe
Czytaj więcej

Pandemia przyspieszyła rozwój handlu produktami spożywczymi w kanale on-line o około 3-4 lata – wynika z europejskiego badania konsumentów przeprowadzonego przez Bain & Company. W wyniku pandemii gwałtownie wzrosło też zainteresowanie produktami z segmentu zdrowej żywności i pogłębiła się polaryzacja cenowa produktów. Trend robienia zakupów spożywczych przez Internet zostanie z nami prawdopodobnie na dłużej. Świadczą o tym deklaracje […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Miejsce pochodzenia produktu jest ważnym motywem przy podejmowaniu decyzji zakupowych – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” Na to kryterium podczas codziennych zakupów zwraca uwagę ponad jedna czwarta ankietowanych. Co więcej, kupowanie polskich produktów jest obecnie postrzegane jako jeden z przejawów patriotyzmu (42,1 proc.), zaraz po przywiązaniu do polskiej […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Konsumenci podczas codziennych zakupów spożywczych kierują się jakością, ceną i miejscem pochodzenia produktów – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”. Konsument jest zainteresowany przede wszystkim jakością, ale – m.in. z powodu pandemii – przy podejmowaniu decyzji zakupowych wzrasta również waga ceny. Polscy konsumenci podczas zakupów na pierwszym miejscu […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Według przedsiębiorców, którzy prowadzą niezależne sklepy detaliczne, pod wpływem epidemii zmieniły się zwyczaje zakupowe konsumentów – wynika z raportu Grupy Eurocash: „COVID-19 oczami przedsiębiorców”. Konsumenci coraz częściej wybierają sklepy lokalne, wskazując na bezpieczeństwo i bliskość. Około 40 proc. ludności w Polsce mieszka w miejscowościach liczących poniżej 10 tysięcy mieszkańców, a wielu z nich nie ma […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

W Polsce – według danych GUS na koniec 2019 roku – działa ponad 333 tys. sklepów. W tej liczbie udział placówek o specjalności ogólnospożywczej wyniósł 20,3 proc. Na jedną placówkę handlu detalicznego przypada średnio 115 żyjących w naszym kraju osób.  Ogólna liczba sklepów zmniejszyła się w stosunku do 2018 roku o blisko 2 proc. Wzrosła natomiast […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Parlament Europejski odrzucił propozycje zastrzeżenia nazw produktów takich jak stek czy parówki wyłącznie dla wyrobów zawierających mięso. Dzięki temu dalej możliwe będzie stosowanie takich określeń, jak „wegetariański burger” czy „kiełbasa”. Za zakazem opowiadał się przemysł mięsny, który obawia się, że alternatywne produkty oparte na warzywach wyprą z rynku produkty tradycyjne. Tzw. wegetariańskie burgery czy parówki […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Konsumpcja pieczywa w Polsce spada z roku na rok. Spożycie chleba stale się zmniejsza, choć to produkt zakorzeniony w polskiej tradycji kulinarnej. W 2019 roku statystyczny mieszkaniec Polski zjadł średnio niecałe 3 kg chleba miesięcznie, rok wcześniej było to ponad 3 kg. Z badań budżetów gospodarstw domowych przeprowadzonych przez GUS w 2019 roku wynika, że […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Przeciętne spożycie produktów spożywczych przez statystycznego Polaka w 2019 r. zmalało w stosunku do roku poprzedzającego. Spadło spożycie mięsa – co w mediach nagłaśniano szczególnie, przypisując to efektom prowadzonej od lat szerokiej i zmasowanej kampanii na rzecz nie jedzenia mięsa i zastąpienia go pokarmem roślinnym. Dane GUS nie potwierdzają jednak twierdzeń promotorów diety roślinnej o […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Polski rynek handlu detalicznego jest jedyny w swoim rodzaju. W Europie trudno znaleźć taki drugi, który rozwija się tak szybko, a jednocześnie jest tak rozdrobniony. Mimo konkurencji i postępującej konsolidacji, mniejsze punkty handlowe, które się utrzymały, radzą sobie nie najgorzej, a ich właściciele są coraz lepiej przygotowani do rynkowych wyzwań. W poprzednich latach, wraz z […]

Czytaj więcej
Czytaj więcej

Wprawdzie nawet ponad 70 proc. osób kupuje w Internecie w czasie pandemii artykuły pozaspożywcze, ale już do samych zakupów spożywczych podchodzimy wciąż w sposób tradycyjny – wynika z raportu firmy KPMG w sprawie zmiany zwyczajów zakupowych Polaków w czasie obecności koronawirusa. W czasie pandemii sklepy internetowe zyskały nowych klientów. Zakupy online produktów rozpoczęło w tym […]

Czytaj więcej

Polityka prywatności

Copyright © Praska Giełda Spożywcza 2016. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kropka Pod i